
ZESPÓŁ ASPERGERA ZROZUMIEĆ, ABY UZDROWIĆ WYDANIE 2
- Wydawca: Difin
- Rok wydania: 2020
- Wydanie: II
- Ilość stron: 318
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788380859883
52,80 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 52,80 zł
Zespół Aspergera Zrozumieć, aby uzdrowić Wydanie 2
Autor: Agnieszka Kozdroń
Książka koncentruje się na kilku obszarach istotnych dla tej problematyki. Obszar pierwszy to zagadnienia merytoryczno-naukowe dotyczące tego, czym jest zaburzenie, jak jest klasyfikowane oraz jaka jest najnowsza wiedza dotycząca etiologii zaburzenia w kontekście integracji wiedzy z wielu dziedzin nauki.
Obszar drugi skierowany jest do pedagogów, terapeutów, nauczycieli i tych wszystkich, którzy zawodowo zajmują się pracą z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Trzeci obszar natomiast związany jest z rodziną i skierowany jest do rodziców na indywidualny tok myślenia i wspierania rozwoju dziecka przy jego pełnej akceptacji i uruchomieniu przez nich działań stymulujących u nich, a pośrednio u dziecka, właściwe zachowania społeczno-emocjonalne. Spajającym całość są dwa unikatowe projekty skierowane do wszystkich odbiorców, dotyczące skutecznej pracy nad lękiem i nad rozwojem kompetencji społeczno-emocjonalnych.
Tagi: zespół aspergera u dzieci , zespoł Aspergera u dzieci ,
Zespół Aspergera Zrozumieć, aby uzdrowić Wydanie 2
Autor: Agnieszka Kozdroń
ROZDZIAŁ I. ZESPÓŁ ASPERGERA – PRZEGLĄD DONIESIEŃ NAUKOWYCH
1. Determinanty zaburzeń rozwojowych
2. Etiologia zespołu Aspergera
3. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera
4. Niepożądane działanie leków na organizm człowieka a autystyczne spektrum zaburzeń
5. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera
6. Zaburzenia integracji sensorycznej
6.1. Polisensoryczne zaburzenia w ujęciu praktycznym
ROZDZIAŁ II. PORADNIK DLA PEDAGOGÓW
1. Pedagog kreator czy demotywator w procesie edukacji dziecka z zespołem Aspergera
2. Przyczyny niepowodzeń dziecka z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych
3. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z zespołem Aspergera
4. Integracja społeczna – mit czy realność
5. Adekwatne zaspokajanie potrzeb dziecka w placówce edukacyjnej
5.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego proces edukacji formalnej w placówce przedszkolnej
5.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w placówce edukacyjnej
5.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych
5.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń integracji sensorycznej dziecka z zespołem Aspergera
5.5. Efektywna współpraca z opiekunami dziecka
ROZDZIAŁ III. PORADNIK DLA RODZICÓW
1. Pierwsze kroki na drodze do zaspokojenia potrzeb dziecka z zespołem Aspergera w środowisku rodzinnym
1.1. Diagnoza
1.2. Orzeczenie o niepełnosprawności
1.3. Życie rodzinne dziecka z zespołem Aspergera
2. Terapia dla twojego dziecka
2.1. Organizacja procesu terapeutycznego
2.2. Przemoc w terapii
2.3. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera
2.4. Efekty terapeutyczne
3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym
3.1. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym
3.2. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności
4. Gdy zespół Aspergera zdiagnozowany jest u ojca, syna, a czasem matki
Tytułem zakończenia
Zrozumieć i pokonać lęk
Uspołecznienie dziecka w spontanicznych interakcjach
Bibliografia