JA WIDZĘ TO TAK OSOBISTE SPOJRZENIE NA AUTYZM I ZESPÓŁ ASPERGERA
- Wydawca: Harmonia
- Rok wydania: 2024
- Ilość stron: 312
- Oprawa: broszurowa
- ISBN: 9788383093680
32,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 32,90 zł
Ja widzę to tak Osobiste spojrzenie na autyzm i zespół Aspergera
Autro: Temple Grandin
Niniejsza książka to wybór artykułów pisanych przeze mnie dla magazynu Autism Aspergers Digest na przestrzeni ostatnich ośmiu lat. Zostały one pogrupowane w kilka działów poświęconych takim tematom jak edukacja w programach wczesnej interwencji, problemy wrażliwości sensorycznej, badania nad mózgiem i praca zawodowa. Na początku każdego działu dodałam nowe, aktualne wprowadzenie, w którym zawarłam dodatkowe wątki oraz przemyślenia na dany temat.
W artykułach znajdują się zarówno opisy moich osobistych doświadczeń z autyzmem, jak i praktyczne informacje, które rodzic, nauczyciele i osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mogą od razu wykorzystać w praktyce. Spektrum autystyczne jest bardzo szerokie, od osób niemówiących po jednostki z łagodną postacią zespołu Aspergera, które zostają wybitnymi naukowcami lub programistami. Książka zawiera infomacje, które można wykorzystać w przypadkach zaburzeń z całego spektrum.
Wprowadzenie do książki Ja widzę to tak Osobiste spojrzenie na autyzm i zespół Aspergera
Temple Grandin – wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka – opowiada o trudnościach związanych z tym zaburzeniem oraz radzi, jak im sprostać. Opisuje najważniejsze zagadnienia na różnych etapach życia: od wczesnej interwencji terapeutycznej po problemy dorosłych osób z autyzmem. Podpowiada też rodzicom, jak wspierać dziecko, aby mogło wykorzystać swój potencjał. Któż lepiej niż Temple Grandin mógłby przedstawić nam osobiste spojrzenie na autyzm i zespół Aspergera? […]
W tej książce niczym w pigułce zgromadziła wnikliwe, przemyślane, elokwentne i nade wszystko praktyczne konkluzje oraz wskazówki na temat radzenia sobie z szerokim wachlarzem zachowań, stylów uczenia się i problemów zdrowotnych, które występują w autyzmie i zespole Aspergera.
dr Ruth Christ Sullivan
Temple jest moją bohaterką. Gdyby wybierano osobę, która w tym stuleciu w największym stopniu przyczyniła się do rozwoju naszej wiedzy na temat autyzmu, to oddałbym swój głos na Temple Grandin.
dr Tony Attwood
Ja widzę to tak Osobiste spojrzenie na autyzm i zespół Aspergera
Autro: Temple Grandin
Rozdział 1. Diagnoza i wczesna interwencja.
Nie przywiązuj się nadmiernie do etykietek.
Oszczędne i dobre programy dla małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Rózne rodzaje myślenia w autyzmie.
Oczekuj więcej, a osiągniesz więcej.
Rozdział 2. Nauczanie i wychowanie.
Autyzm moimi oczami.
Ważna rola rozwijania talentów.
Jak rozwijać elastyczność u osób z autyzmem lub zespołem Aspergera.
Nauczanie dzieci z autyzmem pojęć.
Motywowanie uczniów.
Jak zainteresować dzieci czytaniem.
Ważna praktyczna umiejętność rozwiązywania problemów.
Jak przekuć obsesję na punkcie gier wideo w naukę.
Rozdział 3. Problemy z przetwarzaniem sensorycznym.
Problemy z przetwarzaniem wzrokowym w autyzmie.
Problemy z przetwarzaniem słuchowym w autyzmie.
Jak właczyć integrację sensoryczną w program terapii autyzmu.
Trudności w zakresie percepcji sensorycznej i ich wpływ na style uczenia się.
Rozdział 4. Jak zrozumieć autyzm niewerbalny.
Wasze pytania.
Tito żyje w świecie sensorycznego zamętu.
Rozwiązywanie problemów z zachowaniem u niemówiących osób z autyzmem.
Nauka wykonywania zadań metodą całościową przez osoby z głębokim autyzmem.
Rozdział 5. Problemy z zachowaniem.
Zaburzenie a zwyczajnie złe zachowanie.
Moje doświadczenia z dokuczaniem i znęcaniem się.
Nie ma usprawiedliwienia dla nieuprzejmego zachowania.
Autyzm i religia - nauczanie, jak być dobrym.
Rozdział 6. Funkcjonowanie społeczne.
Zrozumienie problemów społecznych osób z autyzmem.
Opanowanie reguł życia społecznego.
Różnice emocjonalne między poszczególnymi osobami z autyzmem lub zespołem Aspergera.
Zdrowa samoocena.
Cztery filary świadomości społecznej.
Rozdział 7. Leki i terapia biomedyczna.
Medycyna konwencjonalna a medycyna alternatywna.
Ocena metod terapii.
Stososwanie leków - rachunek zysków i ryzyka.
Rozdział 8. Badania mózgu i funkcji poznawczych.
Zdolności sawanta za cenę utraty umiejętności społecznych?
Osoby autystyczne koncentrują się na szczegółach.
Teoria skrajnie męskiego mózgu.
Wykrywanie ryzyka rozwoju autyzmu na podstawie pomiarów głowy niemowląt.
Myslenie szczegółami.
Zaglądamy do mózgu myslącego obrazami.
Struktura kory mózgowej genialnych naukowców i osób z autyzmem jest podobna.
Rozdział 9. problemy osób dorosłych i zatrudnienie.
Porady zawodowe: jak znaleźć i utrzymać pracę.
Zadowolone osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają satysfakcjonująca pracę lub hobby.
W środku czy na zewnątrz - kultura autyzmu i zespołu Aspergera.
Podjęcie studiów - porady dla osób z autyzmem lub zespołem Aspergera.
Czy mój nastolatek może prowadzić samochód?
Historie społeczne z The Wall Street Journal.
Innowacyjne myślenie toruje osobom z zespołem Aspergera drogę do kariery.
Związek między genetyką autyzmu a geniuszem.
Źródła artykułów wykorzystywanych w książce.
Indeks.