Opis
Spośród licznych publikacji na temat autyzmu ta jest jedną z niewielu, które polecam rodzicom od razu po zdiagnozowaniu zaburzeń u ich dzieci.
Dr Tony Charman, Instytut Psychiatrii, King’s College, Londyn
Czytelnicy znajdą tu ciekawe przykłady i rozwiązania podstawowych problemów. Większość książek o zespole Aspergera i autyzmie osób wysokofunkcjonujących dotyczy jedynie wczesnej terapii i podstawowych umiejętności, ta natomiast oferuje pomoc także starszym dzieciom i dorosłym, co jest niezwykle cenne.
Library Journal
Książka jest niezbędnym przewodnikiem dla rodziców, którzy poszukują informacji o zaburzeniach ze spektrum autyzmu u dzieci wysokofunkcjonujących. Wybitni eksperci w dziedzinie badań nad autyzmem pokazują w nim, jak sobie radzić z niezwykłą niepełnosprawnością dziecka i jak wykorzystywać jego zdolności. Prawdziwe historie i anegdoty z życia uczą, jak pomóc dzieciom swobodniej porozumiewać się z rówieśnikami, opanować zasady poprawnego zachowania i odnosić sukcesy w szkole. Publikacja wyjaśnia także, na jakiej podstawie diagnozuje się ASD i które rodzaje terapii oraz wsparcia edukacyjnego są naprawdę skuteczne.
Dr Sally Ozonoff (Uniwersytet Kalifornijski) prowadzi badania i wykłady na temat wczesnego diagnozowania ASD. Jest także aktywnym zawodowo psychiatrą klinicznym.
Dr Geraldine Dawson (Uniwersytet Duke’a) to światowej klasy ekspert w dziedzinie autyzmu. Specjalizuje się w zagadnieniach wczesnego wykrywania i terapii zaburzeń oraz plastyczności mózgu osób autystycznych. Jest współautorką książki Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM).
Dr James C. McPartland (Uniwersytet Yale) od 15 lat pracuje z dziećmi z ASD i ich rodzinami. Bada procesy zachodzące w mózgach osób z ASD w celu stworzenia nowych technik diagnostycznych i terapeutycznych
Spis treści
Podziękowania
Nota od autorów
Część I
Zaburzenia ze spektrum autyzmu u osób wysoko funkcjonujących
1. Czym są zaburzenia ze spektrum autyzmu u osób wysoko funkcjonujących?
2. Proces diagnostyczny
3. Przyczyny zaburzeń ze spektrum autyzmu
4. Terapia wysoko funkcjonujących osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Część II
Życie wysoko funkcjonujących dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
5. Wykorzystanie mocnych stron dziecka jako zasada przewodnia
6. Funkcjonowanie dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w domu
7. Funkcjonowanie dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole
8. Świat społeczny wysoko funkcjonujących dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
9. Spojrzenie w przyszłość. Wysoko funkcjonujące osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w okresie dojrzewania i dorosłości
Wykaz źródeł
Bibliografia
Indeks