Opis
"Autorkom udało się przełożyć najnowsze i najbardziej wiarygodne dowody naukowe na praktyczne wskazówki, które pomogą zwiększyć umiejętności społeczne i komunikacyjne twojego dziecka. Książka ta, napisana w sposób zrozumiały dla każdego i niepozbawiona pewnej dozy poczucia humoru, przedstawia wnikliwą analizę problemu. Z pewnością ją docenisz".
Dr Peter Szatmari, profesor Uniwersytetu McMaster, zajmuje się badaniem autyzmu i zespołu Aspergera
"Rodzice pokochają tę książkę! Przekłada ona ważne osiągnięcie - Denwerski Model Wczesnego Startu - na strategie, które można wdrożyć w warunkach domowych. Książka ta pokazuje, jak rodzice mogą udzielać wsparcia swoim dzieciom z zaburzeniami, ze spektrum atyzmu, aby mogły uczyć się komunikacji i zabawy".
Dr Ilene Schwartz, profesor Uniwersytetu Waszyngtona
Każdy rozdział niniejszej książki został napisany w taki sposób, aby udzielać odpowiedzi na pytania, rozwiewać niepokoje i pomagać w mierzeniu się z wyzwaniami stającymi przed większością rodziców dzieci z ASD.
W niniejszej książki autorki dostarczają informacji, narzędzi i strategii, których można natychmiast samodzielnie użyć. Są one opracowane tak, aby można było z nich korzystać podczas codziennych interakcji ze swoim dzieckiem- zabawy, przebierania, ubierania, kąpieli, posiłków, wyjść, czytania książeczki, a nawet wykonywania obowiązków domowych. Mogą one przekształcić wspólne codzienne doświadczenia w ciekawe okazje do nauki oraz dodatkowo wzmocnić terapię, gdy będzie korzystać się z nich także po rozpoczęciu interwencji.
Książka powstała dzięki doświadczeniom płynącym z opartej na programie Denwerskiego Modelu Wczesnego Startu, ESDM, zakrojonej na szeroką skalę nieustającej pracy z rodzinami. Ma ona pomóc dzieciom stać się aktywnymi, odważnymi i zaangażowanymi uczniami świata.
Tagi:
autyzm księgarnia ,
Spis treści
Część I. Na dobry początek
Rozdział 1. Opracowywanie programu wczesnje interwencji dla twojego dziecka
Rozdział 2. Troska o siebie i pozostałych członków rodziny
Rozdział 3. W jaki sposób twoja praca z dzieckiem na wczesnym etapie rozwoju może mu pomóc w kontaktach z innymi osobami i przyspieszyć proces uczenia się
Część II. Codzienne strategie mające pomóc twojemu dziecku angażować się,, komunikować i uczyć
Rozdział 4. Wejdź w światło reflektorów. Zwracanie uwagi dziecka
Rozdział 5. Wywołaj uśmiech! Czerp radość z codziennych sensorycznych zabaw społecznych
Rozdział 6. Bo do tanga trzeba dwojga. Buduj naprzemienne interakcje
Rozdział 7. Mówiące ciała. Istota komunikacji niewerbalnej
Rozdział 8. "Rób to, co ja!" Pomóż twojemu dziecku uczyć się poprzez naśladowanie
Rozdział 9. Kilka spraw technicznych. W jaki sposób uczą się dzieci
Rozdział 10. Trójkąt wspólnej uwagi. Dzielenie zainteresowań z innymi osobami
Rozdział 11. Czas na zabawę!
Rozdział 12. Poudawajmy!
Rozdział 13. Przejdźmy do mowy
Rozdział 14. Podsumujmy