Opis
Książka skłaniająca do refleksji, uzasadniona konceptualnie i praktyczna z klinicznego punktu widzenia. Model rozwiązywania problemów przez współdziałanie pozwala przyjrzeć się gamie powszechnych poważnych problemów powstających w kontakcie dzieci i rodziców oraz proponuje rozsądne i trafne strategie indywidualne i rodzinne, innowacyjnie ujęte w kontekście deficytów dzieci w obszarach funkcji wykonawczych, komunikowania się i regulowania emocji. To oraz wiele opisów przypadków sprawia, że jest to niezbędna lektura dla wszystkich, którzy pracują z dziećmi przejawiającymi zachowania eksternalizacyjne.
Tagi:
psychoterapia książki ,
Spis treści
- Impulsywne dzieci i adolescenci: Potrzeba odmiennego paradygmatu
- Identyfikowanie obszarów deficytów i czynników spustowych
- Możliwości radzenia sobie z problemami: Trzy plany
- Plan B - Podstawy
- Wychodząc poza podstawy
- Umiejętności ćwiczone poprzez Plan B
- Zastosowanie modelu CPS w szkołach
- Model Rozwiązywania Problemów poprzez Współdziałanie - zastosowanie w ściśle określonych (restrykcyjnych) warunkach terapeutycznych
- Ostatni dzwonek
Epilog: Poza impulsywnymi dziećmi