TERAPIA DZIECI I MŁODZIEŻY PROCEDURY POZNAWCZO-BEHAWIORALNE
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Rok wydania: 2010
- Wydanie: I
- Ilość stron: 526
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788323329091
87,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 84,50 zł
Książka prezentuje niezbędną teorię i praktyczne narzędzia dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego pracujących z dziećmi i ich rodzinami, w tym dla psychologów klinicznych i szkolnych, pracowników społecznych, terapeutów rodzinnych i psychiatrów.
Philip C. Kendall jest profesorem psychologii z nadania Laury H. Carnell oraz dyrektorem poradni zaburzeń lękowych dzieci i młodzieży na Uniwersytecie Temple. Międzynarodowej sławy ekspert w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci i młodzieży oraz badań nad skutecznością psychoterapii, od lat zajmujący się poznawczo-behawioralną terapią zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży.
I. Teoria przewodnia 1. Teoria przewodnia w terapii dzieci i młodzieży, Philip C. Kendall
II. Zaburzenia eksternalizacyjne
2. Dzieci agresywne – diagnoza i terapia poznawczo-behawioralna, John E. Lochman, Nicole R. Powell, Janet M. Whidby i David P. FitzGerald
3. Terapia dzieci i młodzieży z ADHD, Stephen P. Hinshaw
4. Kontrola gniewu u dzieci i młodzieży – terapia poznawczo-behawioralna, W. Michael Nelson III, A.J. Finch, Jr i A. Cash Ghee
III. Zaburzenia internalizacyjne
5. Leczenie depresji młodzieńczej – program terapeutyczny ACTION, Kevin D. Stark, Jennifer Hargrave, Janay Sander, Gilbert Custer, Sarah Schnoebelen, Jane Simpson i Johanna Molnar
6. Strategie poznawczo-behawioralne ukierunkowane na zachowania samobójcze u adolescentów, Anthony Spirito i Christianne Esposito-Smythers
7. Leczenie zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, Philip C. Kendall i Cynthia Suveg
IV. Populacje specjalne
8. Poznawczo-behawioralna terapia młodzieży z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym, John C. Piacentini, John S. March i Martin E. Franklin
9. Poznawczo-behawioralna terapia młodzieży z zaburzeniami odżywiania się i otyłością, Denise E. Wilfley, Vandana A. Passi, Jordana Cooperberg i Richard I. Stein
10. Leczenie dzieci i adolescentów będących ofiarą klęsk żywiołowych i aktów terrorystycznych, Annette M. La Greca i Wendy K. Silverman
11. Leczenie dzieci, które doświadczyły wykorzystywania seksualnego, Esther Deblinger, Leah E. Behl i Alissa R. Glickman
V. Zagadnienia specjalne
12. Poznawczo-behawioralna terapia adolescentów z perspektywy psychologii rozwojowej, Grayson N. Holmbeck, Kerry O’Mahar, Mona Abad, Craig Colder i Anne UpdegroveI. Teoria przewodnia
1. Teoria przewodnia w terapii dzieci i młodzieży, Philip C. Kendall
II. Zaburzenia eksternalizacyjne
2. Dzieci agresywne John E. Lochman, Nicole R. Powell, Janet M. Whidby i David P. FitzGerald
3. Terapia dzieci i młodzieży z ADHD, Stephen P. Hinshaw
4. Kontrola gniewu u dzieci i młodzieży –W. Michael Nelson III, A.J. Finch, Jr i A. Cash Ghee
III. Zaburzenia internalizacyjne
5. Leczenie de
Zespół Klinefeltera to jedna z najczęściej występujących anomalii chromosomowych,...
czytaj więcej