
DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA MAŁEGO DZIECKA Z ZABURZENIEM ZE SPEKTRUM AUTYZMU (ASD)
- Wydawca: Harmonia
- Rok wydania: 2023
- Wydanie: I
- Ilość stron: 496
- Oprawa: twarda
- ISBN: 9788383091952
91,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 91,90 zł
DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA MAŁEGO DZIECKA Z ZABURZENIEM ZE SPEKTRUM AUTYZMU (ASD)
Autor: Joanna Kwasiborska-Dudek, Danuta Emiluta-Rozya
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie.
W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego. Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD).
Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu. […] Biorąc pod uwagę rolę diagnozy i terapii logopedycznej we wspieraniu osób z ASD, należy tę rozbudowaną, wielowątkową, przygotowaną z dużą erudycją i znajomością rzeczy propozycję wydawniczą powitać z uznaniem i radością. […] Z książki będą mogli skorzystać przede wszystkim logopedzi, ale także wielu innych profesjonalistów pracujących z dziećmi z ASD.
Tagi: logopedia książka ,
DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA MAŁEGO DZIECKA Z ZABURZENIEM ZE SPEKTRUM AUTYZMU (ASD)
Autor: Joanna Kwasiborska-Dudek, Danuta Emiluta-Rozya
1. Zaburzenie ze spektrum autyzmu - kryteria diagnostycze, uwarunkowania genetyczne i neurobiologiczne
2. Komunikacja niewerbalna i werbalna dzieci z ASD oraz dzieci rozwijających się prawidłowo - uściśnienia terminologiczne
3. Zaburzenia komunikacji niewerbalnej i werbalnej u dzieci z ASD - porównanie z normatywnym rozwojem komunikacji społecznej
4. Opóźniony rozwój mowy czy zaburzony rozwój komunikacji werbalnej i niewerbalnej u dzieci z ASD - diagnozowanie i formy zaburzeń komunikacji w ASD
5. Próba porównania zachowań językowych i komunikacyjnych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu
6. Diagnoza różnicowa niedokształcenia mowy pochodzenia korowego i niedokształcenia mowy w autyzmie
7. Diagnoza rozumienia mowy osób z ASD ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi - propozycja modelu badania
8. ASD a niedosłuch, neuropatia słuchowa i centralne zaburzenia przetważania słuchowego - zależności, współwystępowanie, różnicowanie
9. ASD a epilepsja
10. Zaburzenia czynności jedzenia u dzieci ze spektrum autyzmu
11. Znaczenie procesów przetwarzania sensorycznego w rozwoju komunikacji dzieci z ASD
12. ESDM (Early Start Denver Model) - wielospecjalistyczna metoda wczesnej interwencji dla małych dzieci z ASD
13. Praca logopedyczna z małym dzieckiem ze spektrum autyzmu - podstawowe cele i strategie pracy
14. Terapia logopedyczna dziecka z ASD z nadwrażliwością lub podwrażliwością dotykową obszaru orofacjalnego
15. Wspomagające i alternatywnemetody porozumiewania się (AAC) w pracy nad rozwojem mowy i komunikacji dzieci z ASD
16. Wykorzystanie gestów obrazujących ruchy artykulatorów GORA w terapii logopedycznej dziecka z ASD
17. Etyka w gabinecie logopedy
Zespół Klinefeltera to jedna z najczęściej występujących anomalii chromosomowych,...
czytaj więcej