
SŁUCHAM I UCZĘ SIĘ MÓWIĆ PRZYIMKI
- Wydawca: Arson
- Rok wydania: 2012
- Wydanie: I
- Ilość stron: 32
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788361022121
22,95 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 27,00 zł
Kolejna książka z serii logopedycznej Słucham i uczę się mówić:
Przyimki
Przyimki to nieodmienne, niesamodzielne części mowy, bez których niemożliwe byłoby tworzenie zdań. Przyimek łącząc się z rzeczownikiem, przymiotnikiem i liczebnikiem tworzy wyrażenie przyimkowe. Sam przyimek nic nie znaczy, musi być użyty w wyrażeniu przyimkowym.
Dzięki połączeniu z przyimkiem rzeczownik zmienia swoje znaczenie np. stół, pod stołem, na stole. Samodzielne budowanie zdań gramatycznie poprawnych jest uzależnione od prawidłowego rozumienia znaczenia wyrażeń przyimkowych. Najpierw więc trzeba się nauczyć znaczeń, a dopiero potem można samodzielnie budować zdania.
Ponieważ w codziennej mowie mozliwe jest użycie pytania gdzie? lub pytania z przyimkiem, np. na czym? zastosowałam oba pytania, by dziecko umiało zareagować w każdej sytuacji.
Książeczka wprowadza przyimki proste: na, w, pod, przy, przed, za, obok, między z różnymi rzeczownikami.
Dziecko uczy się nie tylko zastosowania przyimków oraz przyswaja sobie odmianę wyrazów, czyli uczy się końcówek, np. w szafie : pod szafą, oraz wymian głosek wyrazach, np. łąka : łące, stół : stole.
Kolejna propozycja stymulacji rozwoju języka dzieci z zaburzeniami komunikacji. Jak wszystkie pomoce z tej serii, poprzez zwolnienie tempa mowy ułatwia percepcję mowy dzieciom z autyzmem, afazją, z zaburzeniami słuchu fonemowego, z dwujęzycznością. Pomoc ta jest także wsparciem dla osób dorosłych z afazją i dorosłych uczących się języka polskiego jako obcego. Zwolnienie tempa mowy umożliwia formowanie sie prawidłowych wzorców słuchowych, a potem samodzielne tworzenie wypowiedzi. Książeczka wprowadza przyimki proste: na, w , pod, nad, przy, przed, za, obok, między z różnymi rzeczownikami. Dziecko uczy się nie tylko zastosowania przyimków oraz przyswaja sobie odmianę wyrazów, czyli uczy się końcówek. Dołączono także przykłady, które są specyficzne dla każdego języka, czyli takie gdzie zastosowanie przyimka nie jest jednoznaczne, np. pierścionek na palcu, dziecko na rękach, pani przed lustrem. Optymalny sposób stymulacji to codzienne 2x10 minutowe słuchanie nagrania, z wykorzystaniem indywidualnych słuchawek.
Metoda ta jest polecana przez:
prof. dr hab. Jagodę Cieszyńską oraz Zespół Diagnozy i Terapii z Krakowa.
Tagi: pomoce logopedyczne , logopedia książka ,
Zespół Klinefeltera to jedna z najczęściej występujących anomalii chromosomowych,...
czytaj więcej