• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-26428_14618_150x190

CYBERPRZESTRZEŃ CZŁOWIEK EDUKACJA TOM 1 CYFROWA PRZESTRZEŃ KSZTAŁCENIA

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2015
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 260
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7850-770-3
38,00 zł
34,20 zł 38 34.2 PLN 1
Bezpłatna dostawa przy zakupach
powyżej 300zł
Najniższa cena z 30 dni: 34,20 zł
Produkt niedostępny
Powiadom o dostępności produktu
Imię i nazwisko
Email
Telefon

Opis

Pod koniec XX wieku zaszły dwa procesy: konwergencja mediów cyfrowych oraz połączenie komputerów w sieci. Sprawiły one, że powstały równoległe do świata naturalnego cyberprzestrzeń i rzeczywistość wirtualna.
Przez „cyberprzestrzeń” (cyberspace) zwykło się rozumieć w węższym znaczeniu słowo „Internet”, a w szerszym – przestrzeń tworzoną przez komputery i łączące je sieci. Chociaż określenie to wciąż uważa się za nowoczesne, jego historia ma już kilkadziesiąt lat.
Rzeczywistość wirtualna jest interaktywnym, sztucznym środowiskiem symulującym świat realny lub wyobrażany; niekiedy także rozumie się ją jako technologię temu służącą. Subiektywne wrażenie świata wirtualnego bywa wzmacniane przez odczucia zmysłowe (smaku, wzroku, zapachu, dźwięku i dotyku).

Czytelnik usiłujący zgłębić problematykę pogranicza pedagogiki i technologii informacyjno-komunikacyjnych przypomina żeglarza poruszającego się szlakiem wysp znanych niewielu. Multi-, inter- czy może bardziej transdyscyplinarność prac z zakresu pedagogiki medialnej ma bowiem poważne konsekwencje. Ich lektura wymaga pewnej znajomości literatury przedmiotu z licznych dyscyplin pedagogicznych, często też z informatyki i technologii informatyczno-komunikacyjnych, jak również z antropologii i kulturoznawstwa (traktowanego jako filozoficzna refleksja nad kulturą bądź – bardziej współcześnie – jako cultural studies). Trudno też wyobrazić sobie rozumienie omawianych zjawisk i procesów bez odniesień do wyników badań nauk społecznych: psychologii i socjologii. Uwarunkowanie to jest wynikiem niespotykanego rozwoju wielu dyscyplin naukowych zajmujących się człowiekiem funkcjonującym już nie tylko w świecie realnym, ale także w cyberprzestrzeni i światach wirtualnych. Pedagogika medialna musi respektować wyniki badań innych nauk, podobnie jak medycyna, którą trudno wyobrazić sobie z pominięciem badań realizowanych na gruncie fizyki, biologii, chemii i pozostałych dziedzin wiedzy.

Rolę sternika w odkrywaniu dziewiczych wysp oceanu ludzkiej wiedzy pełnią redaktorzy książki Cyfrowa przestrzeń kształcenia. Rozpoczyna ona planowaną serię wydawniczą: „Cyberprzestrzeń – Człowiek – Edukacja”. Tom pierwszy składa się z trzech części, zatytułowanych: Człowiek w świecie technologii cyfrowych, Technologie cyfrowe jako źródło informacji dla i o edukacji oraz Edukacja w cyberprzestrzeni. Przewodnikami umożliwiającymi poznanie terenu wspomnianych trzech wysp są autorzy poszczególnych rozdziałów. Po części pierwszej z wprawą prawdziwych mistrzów wiodą: Andrzej Hankała, Mirosława Wawrzak-Chodaczek i Arkadiusz Urbanek, a także Marta Wrońska oraz Sylwia Jaskuła. Na kolejną prowadzą: Włodzimierz Gogołek, Małgorzata Makiewicz, Zbigniew Łęski, Katarzyna Bocheńska-Włostowska i Sergo Kuruliszwili. Trzecią, ostatnią w tym archipelagu, ukazują: Agnieszka Piejka, Tomasz Huk, Zbigniew Ledóchowski, Izabela Mikołajewska, Natalia Bednarska oraz Ewelina Majewska-Pyrkosz. Podejmowane tematy obrastają niczym barwna rafa koralowa atolu – w kształcie pierścienia zbiornik ożywczej wody. W złotym piasku myśli kreślonych sprawnymi piórami tkwi zaczyn nowych spostrzeżeń o człowieku zaplątanym w świat mediów cyfrowych, o jego umiłowaniu wolności i wiedzy, o przestrzeni kultury i konstruowanych narzędziach, o fotografii cyfrowej inspirującej i rozwijającej matematyczne myślenie, o odwiecznej roli nauczyciela w najbardziej ludzkim sposobie dziedziczenia międzypokoleniowego, nazywanym szkołą. Karty książki wabią myślą mądrą i atrakcyjną poznawczo. Za podróż w krainę pedagogicznej refleksji nad człowiekiem i jego edukacją w cyberprzestrzeni oraz światach wirtualnych redaktorzy tomu pragną serdecznie i szczerze podziękować. Czynią to zauroczeni głęboką wiedzą autorów poszczególnych rozdziałów, wiedzą ożywczą i tak bardzo potrzebną.

Zainicjowana pracą zbiorową Cyfrowa przestrzeń kształcenia seria wydawnicza „Cyberprzestrzeń – Człowiek – Edukacja” ma już tom drugi, zatytułowany Dylematy społeczności cyfrowej. Jego redaktorami naukowymi są Józef Bednarek i Anna Andrzejewska. W bliskiej perspektywie pojawią się następne prace podejmujące problematykę ważną dla refleksji pedagogicznej nad najnowszymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi. Redaktorzy i autorzy książek powstających dzięki Oficynie Wydawniczej „Impuls” zapraszają na kolejne ekspedycje do cyfrowej przestrzeni ludzkiej wiedzy, kultury i sztuki. Wyłaniające się na horyzoncie łańcuchy i roje wysp czekają na odkrycie...

Spis treści

Maciej Tanaś
Prolegomena do pedagogiki medialnej

Część I 
Człowiek w świecie technologii cyfrowych
Andrzej Hankała
Autonomia uczenia się człowieka w świecie technologii informatycznej
Mirosława Wawrzak-Chodaczek, Arkadiusz Urbanek 
Wybrane nowe trendy w badaniach nad mediami z perspektywy pedagogiki międzykulturowej
Marta Wrońska
Od kultury nadmiaru poprzez kulturę wyrzucania do kultury medialnej
Sylwia Jaskuła 
Pedagogika przestrzeni informacyjnej

Część II
Technologie cyfrowe jako źródło informacji dla i o edukacji
Włodzimierz Gogołek
Big Data. Sieciowe źródło informacji dla edukacji
Małgorzata Makiewicz
Fotografia dla kultury matematycznej ucznia. Raport z badań
Zbigniew Łęski
Zastosowanie analizy transakcyjnej w badaniu cyberprzestrzeni
Katarzyna Bocheńska-Włostowska
Nowoczesne zarządzanie wiedzą w kształceniu akademickim
Sergo Kuruliszwili
Internet – wielość narzędzi, bogactwo danych, siła przekazu Szanse i zagrożenia

Część III 
Edukacja w cyberprzestrzeni
Agnieszka Piejka
Edukacja dla obywatelskiej kultury uczestnictwa (nie tylko w Sieci)
Tomasz Huk
Od tradycji do nowej idei harcerskiego wychowania opartego na światach: realnym i wirtualnym
Zbigniew Ledóchowski
O potrzebie powszechnego kształcenia informatycznego
Izabela Mikołajewska
Kompetencje społeczne a kompetencje medialne
Natalia Bednarska 
Uczenie się za pomocą wyszukiwania internetowego
Ewelina Majewska-Pyrkosz
Multibook – nowe narzędzie nauczyciela i ucznia na pierwszym etapie edukacji. Potencjał nowoczesnych technologii w opinii nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
Sylwia Galanciak
Zamiast zakończenia 
Humanistyczne przesłanki pedagogiki medialnej

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

30,00 zł
26,40 zł
Najniższa cena z 30 dni: 30,00 zł
50,00 zł
40,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 50,00 zł
29,90 zł
26,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 26,90 zł
42,00 zł
38,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 38,90 zł
59,00 zł
51,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 51,90 zł
44,00 zł
38,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 34,90 zł
49,00 zł
43,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 43,90 zł
104,00 zł
89,10 zł
Najniższa cena z 30 dni: 89,10 zł

POLECAMY

35,00 zł
31,50 zł
Najniższa cena z 30 dni: 35,00 zł
69,00 zł
61,41 zł
Najniższa cena z 30 dni: 62,10 zł
60,00 zł
51,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 51,00 zł
169,90 zł
110,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 77,90 zł
60,00 zł
51,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 51,00 zł
45,00 zł
42,75 zł
Najniższa cena z 30 dni: 45,00 zł
36,00 zł
32,40 zł
Najniższa cena z 30 dni: 32,40 zł
89,00 zł
79,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 71,50 zł
52,00 zł
45,80 zł
Najniższa cena z 30 dni: 45,80 zł
35,00 zł
31,50 zł
Najniższa cena z 30 dni: 31,50 zł
32,90 zł
28,80 zł
Najniższa cena z 30 dni: 28,80 zł
14,99 zł
Najniższa cena z 30 dni: 14,99 zł
44,90 zł
39,60 zł
Najniższa cena z 30 dni: 39,60 zł
59,50 zł
47,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 35,60 zł
39,90 zł
35,10 zł
Najniższa cena z 30 dni: 35,10 zł
36,90 zł
33,21 zł
Najniższa cena z 30 dni: 36,90 zł