TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA I ZABURZENIA ODŻYWIANIA
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Rok wydania: 2013
- Wydanie: I
- Ilość stron: 384
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788323334323
64,30 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 64,30 zł
Książka Terapia poznawczo-behawioralna i zaburzenia odżywiania należy do serii: PSYCHIATRIA I PSYCHOTERAPIA.
Książka została zaplanowana jako praktyczny przewodnik i napisana z myślą o klinicyście praktyku... Została pomyślana jako źródło pełnej, a jednocześnie szczegółowej wiedzy na temat stosowania wzmocnionej terapii poznawczo-behawioralnej... Książkę napisali klinicyści o różnym doświadczeniu zawodowym i różnym poziomie doświadczenia klinicznego. Łączy ich to, że wszyscy są ekspertami w prowadzeniu wzmocnionej terapii poznawczo-behawioralnej i pracują w realnych warunkach klinicznych. Opisano tu terapię w drobnych szczegółach, od samego początku - kiedy terapeuta pierwszy raz spotyka się z pacjentem aż po okresowe wizyty kontrolne po zakończeniu leczenia. Objaśniamy jak można przystosować proces leczenia do poszczególnych grup pacjentów i warunków prowadzenia terapii.
Ch. G. Fairburn
W tym nowatorskim opracowaniu przygotowanym przez grupę najwybitniejszych badaczy zajmujących się diagnostyką i leczeniem zaburzeń odżywiania omówiono wszystkie kategorie tych zaburzeń, a także stany wykraczające poza uznane obecnie kryteria diagnostyczne. Oparta na solidnej empirycznej podstawie, transdiagnostyczna wzmocniona terapia poznawczo-behawioralna szybko zyska miano najlepszej formy leczenia zaburzeń odżywiania.
David H. Barlow, PhD, ABPP,
profesor wydziałów psychologii i psychiatrii, Uniwersytet Bostoński
Fairburnowi i jego współpracownikom należy się uznanie za przełożenie wyników najnowszych badań na język praktyki.
Robert L. Leahy, PhD,
wydział psychiatrii, Weill Cornell Medical College, New York Presbyterian Hospital
Książka jest pierwszym, wyczerpującym przewodnikiem po wzmocnionej terapii poznawczo-behawioralnej (CBT-E), najnowszej wersji podstawowego, potwierdzonego doświadczeniem sposobu leczenia zaburzeń odżywiania. Autorzy podejmują problematykę wykorzystania ujęcia transdiagnostycznego w leczeniu różnych rodzajów zaburzeń odżywania spotykanych w praktyce klinicznej. Christopher Fairburn i współpracownicy szczegółowo opisują, jak dopasować wzmocnioną terapię poznawczo-behawioralną do potrzeb poszczególnych pacjentów oraz jak zaadaptować ją do leczenia nastolatków i pacjentów wymagających hospitalizacji. Ponadto wskazują, jak sobie radzić z częstymi w takich przypadkach zaburzeniami współwystępującymi.
Tagi: zaburzenia odżywiania , terapia poznawczo-behawioralna książka ,
WPROWADZENIE
Rozdział 1. O tej książce i o tym, jak jej używać 3
Christopher G. Fairburn
Rozdział 2. Zaburzenia odżywiania: perspektywa transdiagnostyczna i teoria poznawczo-behawioralna 8
Christopher G. Fairburn
Rozdział 3. Wzmocniona terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń odżywiania (CBT-E): struktura ogólna 26
Christopher G. Fairburn, Zafra Cooper i Roz Shafran
Rozdział 4. Pacjenci: ich ocena, przygotowanie do terapii i opieka medyczna 40
Christopher G. Fairburn, Zafra Cooper i Deborah Waller
WZMOCNIONA TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA ZABURZEŃ ODŻYWIANIA: PROTOKÓŁ GŁÓWNY
Christopher G. Fairburn, Zafra Cooper, Roz Shafran, Kristin Bohn, Deborah M. Hawker, Rebecca Murphy i Suzanne Straebler
Rozdział 5. Dobry początek 55
Rozdział 6. Osiąganie zmiany na wczesnym etapie 85
Rozdział 7. Ocena postępów terapii i planowanie jej dalszego ciągu 104
Rozdział 8. Obawy o figurę, kontrola kształtu ciała, poczucie bycia grubym/grubą i nastawienie psychiczne 113
Rozdział 9. Ograniczenia dietetyczne, reguły dietetyczne i kontrolowanie jedzenia 143
Rozdział 10. Sytuacje zewnętrzne, zmiany nastroju i jedzenie 157
Rozdział 11. Niedowaga i niedojadanie 170
Rozdział 12. Dobre zakończenie 211
ADAPTACJE CBT-E
Rozdział 13. Perfekcjonizm, niska samoocena i problemy interpersonalne 227
Christopher G. Fairburn, Zafra Cooper, Roz Shafran, Kristin Bohn i Deborah M. Hawker
Rozdział 14. Wzmocniona terapia poznawczo-behawioralna i młodsi pacjenci 254
Zafra Cooper i Anne Stewart
Rozdział 15. Różne wersje wzmocnionej terapii poznawczo-behawioralnej: stacjonarna, w ramach opieki dziennej i dwie formy ambulatoryjne 267
Ricardo Dalle Grave, Kristin Bohn, Deborah M. Hawker i Christopher G. Fairburn
Rozdział 16. „Przypadki złożone” i zaburzenia współwystępujące 283
Christopher G. Fairburn, Zafra Cooper i Deborah Waller
POSTSCRIPTUM
Spojrzenie w przyszłość 301
Christopher G. Fairburn
ZAŁĄCZNIKI
Załącznik A. Kwestionariusz EDE (Eating Disorder Examination) (wersja 16.0D) 305
Christopher G. Fairburn, Zafra Cooper i Marianne E. O’Connor
Załącznik B. Kwestionariusz EDE-Q (Eating Disorder Examination Questionnaire, EDE-Q 6.0) 355
Christopher G. Fairburn i Sarah Beglin
Załącznik C. Kwestionariusz CIA (Clinical Impairment Assessment, CIA 3.0) 361
Kristin Bohn i Christopher G. Fairburn