Opis
Książka Nie-zgrane dziecko Kranowitz jest istotną wskazówką dla rodziców, którzy nie potrafią poradzić sobie z własnym dzieckiem, które ma zaburzenia integracji sensorycznej – to droga do porozumienia.
Rodzic wychowujący malucha z zaburzeniem integracji sensorycznej (SPD) nie zawsze jest w nastroju do zabawy, choć ta jest znakomitym narzędziem terapeutycznym, i nie zawsze wie, jak zająć się nie-zgranym dzieckiem. Jakie rodzaje aktywności będą odpowiednie przy konkretnym typie zaburzenia? Jak szybko i niedrogo przygotować pomoce terapeutyczne? Jaki rodzaj stymulacji uspokoi nadpobudliwego brzdąca, a jaki pobudzi apatycznego? Odpowiedzią na potrzeby rodziców, terapeutów i nauczycieli jest właśnie Nie-zgrane dziecko – zbiór ćwiczeń przeznaczonych przede wszystkim (choć nie tylko) dla nie-zgranych dzieci.
"Zabawa jest dla dziecka tak ważna, jak praca dla dorosłego. Dla większości dzieci z problemami sensorycznymi nawet zabawa stanowi wyzwanie. Często również wykonywanie codziennych czynności jest trudne i powoduje frustrację oraz smutek zarówno dziecka, jak i jego rodziny.
Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw stanowi praktyczne uzupełnienie książki Nie-zgrane dziecko. Bogactwem tego poradnika są wskazówki do pracy z wyjątkowymi dziećmi z zaburzeniami integracji sensorycznej. Autorka książki Nie-zgrane dziecko przy zaproponowanych zadaniach opisuje, w jaki sposób wspomagają one rozwój sensoryczny dziecka.
Książka Nie-zgrane dziecko jest warta polecenia rodzicom, nauczycielom, terapeutom metody SI, jak i wychowawcom w różnego rodzaju placówkach."
Magdalena Szczepara-Fabian
Prezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej
Carol Kranowitz - redaktor naczelna międzynarodowego magazynu "S.I. Focus", nauczyciel muzyki, ruchu i dramy, babcia czworga wnucząt. Jest autorką kilku książek i wielu artykułów kierowanych do rodziców oraz specjalistów. Prowadzi warsztaty, podczas których wyjaśnia istotę SI oraz proponuje zabawy i techniki pracy z dzieckiem z trudnościami.
Poradnik Nie-zgrane dziecko Kranowitz pozwala zrozumieć, jak dziecko z zaburzeniami może poradzić sobie w realnym świecie oraz jak pracować, by wydatnie wesprzeć jego rozwój.
Tagi:
integracja sensoryczna
Spis treści
1. Dzieci potrzebują ruchu!
Bezpieczne gry i zabawy rozwijające zmysły
2. Dotyk (zmysł dotyku)
3. Ruch i równowaga (zmysł przedsionkowy)
4. Pozycja ciała (zmysł proprioceptywny)
5. Widzenie (zmysł wzroku)
6. Słyszenie (zmysł słuchu)
7. Węch (zmysł powonienia) i smak (zmysł smaku)
Bezpieczne zabawy i gry rozwijące umiejętności
8. Umiejętności oralno-motoryczne
9. Planowanie motoryczne
10. Precyzyjne umiejętności motoryczne (mała motoryka)
11. Koordynacja obustronna i przekraczanie linii środka ciała
Carol Stock Kranowitz
Patricia Sorensen