AUTYZM I PROBLEMY NATURY SENSORYCZNEJ
- Wydawca: Harmonia
- Rok wydania: 2017
- Wydanie: I
- Ilość stron: 104
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-7744-127-5
23,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 21,90 zł
"Autyzm i problemy natury sensorycznej" autorstwa Temple Grandin
Temple Grandi - wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt - opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z ASD. Doświadczenia autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowania dziecka z autyzmem.
W książce skupiono się na sposobie myślenia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
W publikacji omówiono zagadnienia takie jak:
- nauka panowania nad gniewem,
- nabywanie podstawowych umiejętności społecznych,
- nauka interakcji,
- rozumienie pojęć abstrakcyjnych,
- kłopoty z przetwarzaniem słuchowym,
- spowolnione przenoszenie uwagi,
- kłopotliwe zachowania wywołane ukrytymi dolegliwościami,
- wzbogacenie środowiska terapeutycznego.
"Autyzm i problemy natury sensorycznej" autorstwa Temple Grandin
Wstęp, czyli kilka słów o sobie.
Temple o autyzmie i przetwarzaniu sensorycznym.
Waga podejmowania wysiłku i wyborów.
Podstawowe umiejętności, które musimy nabyć, żeby funkcjonować w społeczeństwie.
W latach pięćdziesiątych uczono umiejętności społecznych.
Znieczulanie na głośne dźwięki.
Wykorzystywanie okazji do nauki.
Kluczem jest konsekwencja.
Nauka interakcji.
Ekscentrycy i kariera zawodowa.
Nauka panowania nad gniewem.
Kategorie reguł.
Problemy natury sensorycznej.
Kłopoty z przetwarzaniem słuchowym.
Spowolnione przenoszenie uwagi.
Fragmentacja obrazu.
Problemy z czytaniem.
Problemy z badaniami.
Bodźce w tle, które trudno zignorować.
Wzbogacone sensorycznie środowisko terapeutyczne.
Badania nad mózgiem potwierdzają problemy z przetwarzaniem sensorycznym.
Mózg morze się skupiac na mysleniu lub na życiu towarzyskim.
Prześwietlenie mojego mózgu.
Pomagaj dziecku rozwinąc jego silne strony.
Tworzenie pojęć.
Stopniowa akceptacja faktu, że myślę inaczej.
Obawy o wykluczenie inteligentnych dzieci przez system edukacyjny.
Rózne rodzaje mózgów.
Nauka jazdy.
Zainteresowania, które dzieliłam z rówieśnikami, pozwalały mi uciec przed dręczeniem.
Rozumienie pojęć abstrakcyjnych.
Myślenie oddolne.
Uczenie się w autyźmie to nie tylko odwzorowywanie.
Nauka pojęć liczbowych i słów określających położenie.
Zainteresowanie przedmiotami.
Socjalizacja poprzez wspólne uprawianie sztuki, muzyki, robotyki lub mechaniki.
Konieczność kategoryzowania problemów z zachowaniem.
Wzbogacenie środowiska terapeutycznego.
Kłopotliwe zachowania wywołane ukrytymi dolegliwościami.
Głęboki ucisk zmniejsza lęki.
Moja rodzina.
Pytania do Temple.
Ogólne pytania dotyczące kwestii sensorycznych.
Diagnoza.
Moje życie i doświadczenia.
Umiejętności życiowe.
Kłopoty z mową.
Edukacja i nauka.
Maszyna do przytulania.
Lektura uzupełniająca z opisami.
Stwardnienie rozsiane to choroba, która charakteryzuje się uszkodzeniem osłonek...
czytaj więcejZapalenie tęczówki to jedno z poważniejszych schorzeń okulistycznych, które...
czytaj więcejAmyloidoza jest schorzeniem, które wciąż pozostaje zagadką dla wielu pacjentów...
czytaj więcejAlkaptonuria, znana także jako ochronoza, jest uwarunkowaną genetycznie chorobą...
czytaj więcejZespół Sharpa, znany również jako mieszana choroba tkanki łącznej (MCTD, Mixed...
czytaj więcejZespół Edwardsa, czyli trisomia 18, jest jednym z najbardziej powszechnych zespołów...
czytaj więcejOstra białaczka promielocytowa (APL) to jeden z najbardziej skomplikowanych i zarazem...
czytaj więcejZespół Marfana to choroba genetyczna, która wpływa na różne układy i narządy...
czytaj więcejBiałaczka plazmocytowa, znana również jako szpiczak mnogi, jest rodzajem nowotworu...
czytaj więcejW codziennej praktyce medycznej spotykamy się z różnymi stanami zdrowotnymi, które...
czytaj więcej