ADHD W SZKOLE JAK PRACOWAĆ Z DZIECKIEM Z ZESPOŁEM NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ
- Wydawca: GWP
- Rok wydania: 2014
- Wydanie: I
- Ilość stron: 300
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788374895972
61,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 44,90 zł
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej jest jednym z najczęstszych zaburzeń wieku dziecięcego. Każdego dnia wielu nauczycieli, rodziców i dzieci boryka się z tym problemem, co potwierdza niniejsza książka.
Jest ona oparta na wieloletnim doświadczeniu autorów, wybitnych specjalistów w zakresie indywidualnej i grupowej pracy z dziećmi z ADHD, prowadzących warsztaty dla ich rodziców oraz szkolenia dla nauczycieli. ADHD w szkole łączy cechy kompleksowego podręcznika i skutecznego poradnika. Autorzy prezentują aktualne informacje na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego typowe objawy oraz cechy odróżniające go od innych zaburzeń. W przejrzysty sposób oddzielają fakty od mitów i podpowiadają, jakie kroki należy podjąć, gdy zauważymy u dziecka pierwsze symptomy zaburzenia. Omawiają kwestie dotyczące akceptacji osoby z ADHD, funkcjonowania dzieci z tym zespołem w domu dziecka czy rolę szkolnego asystenta ucznia. Opisują wiele strategii pracy z dziećmi z ADHD, najpopularniejsze i najskuteczniejsze metody i narzędzia terapeutyczne oraz kryteria diagnostyczne. Proponują także program szkoleniowy dla nauczycieli, który z pewnością – podobnie jak wszystkie zawarte w książce rady i wskazówki – pomoże im osiągać coraz lepsze rezultaty w pracy z uczniami z ADHD.
Wstęp i podziękowania
Rozdział 1
Czym jest ADHD?
Artur Kołakowski, Marta Jerzak
Rozdział 2
Problem akceptacji dzieci z ADHD
Dariusz Wasiński
Rozdział 3
Praca z dzieckiem z ADHD w szkole i poza nią
Artur Kołakowski, Marta Jerzak
Rozdział 4
Książka kucharska ADHD, czyli praktyczne metody pracy z objawami
Marta Jerzak, Artur Kołakowski
Rozdział 5
Asystent dziecka z ADHD – gdy standardowe oddziaływania są niewystarczające
Katarzyna Orkisz
Rozdział 6
Dzieci z ADHD w domu dziecka
Dariusz Wasiński
Rozdział 7
Uczeń z ADHD w klasie – z jakim problemem mamy do czynienia? Warsztaty dla nauczycieli
Marta Jerzak, Artur Kołakowski
Aneks 1
Kryteria diagnostyczne zespołu hiperkinetycznego według ICD-10
Aneks 2
Kryteria diagnostyczne ADHD według DSM-IV
Aneks 3
Kryteria diagnostyczne według DSM-V
Aneks 4
Plan minimum w pracy z dzieckiem z rozpoznaniem ADHD nad objawami ADHD – wskazówki dla nauczyciela
Aneks 5
Jak rozwiązać trudne szkolne sytuacje, gdy podstawowym problemem są objawy ADHD (zaburzenia koncentracji, nadmierna ruchliwość i impulsywność)
Bibliografia
Ospa wietrzna to choroba, którą uważa się za powszechną. Najczęściej dotyka...
czytaj więcejZespół Huntera to choroba metaboliczna o podłożu genetycznym, która często...
czytaj więcejZapalenie spojówek to stan, który może wystąpić u osób w każdym wieku i objawia...
czytaj więcejHemofilia to dziedziczna choroba krwi, charakteryzująca się zaburzeniami procesu...
czytaj więcejSkaza krwotoczna to grupa zaburzeń hemostazy, charakteryzująca się skłonnością...
czytaj więcej