TRUDNOŚCI DOŚWIADCZANE PRZEZ STUDENTÓW METODA POMIARU I MOŻLIWOŚCI POMOCY
- Wydawca: Difin
- Rok wydania: 2020
- Wydanie: I
- Ilość stron: 166
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-8085-201-3
40,50 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 40,50 zł
Trudności doświadczane przez studentów Metoda pomiaru i możliwości pomocy
Autor: Justyna Iskra, Waldemar Klinkosz
Książka stanowi prezentację zarówno zagadnień dotyczących analizy trudności studenckich z perspektywy ich emocjonalnych przeżyć i problemów, jak również opracowaną autorską metodę badania trudności studenckich (Kwestionariusz Trudności Studenckich). Kwestionariusz ten jest jedyną metodą służącą do badania rodzaju i nasilenia trudności doświadczanych przez studentów. Stanowi narzędzie spełniające wszystkie wymagania psychometryczne oraz posiadające opracowane normy na grupie prawie 1400 studentów z różnych uczelni w Polsce. Niewątpliwym atutem proponowanej monografii jest prezentacja typologii studentów w różnym nasileniu doświadczających trudności oraz zamieszczone w niej jakościowe analizy doświadczeń trudności opisywanych przez samych studentów. Dodatkowym walorem pracy jest autorska propozycja sposobów wsparcia/pomocy studentom, którzy mimo posiadania intelektualnych zdolności doświadczają trudności na nowej ścieżce edukacyjnej realizowanej w uczelni/szkole wyższej.
Trudności doświadczane przez studentów Metoda pomiaru i możliwości pomocy
Autor: Justyna Iskra, Waldemar Klinkosz
Wprowadzenie
Rozdział I. Bycie studentem z perspektywy nowych doświadczeń
1. Studia jako nowy etap w życiu człowieka
2. Trudności jako element codziennego życia
3. Trudności studenckiego życia
4. Nowe sytuacje i nowi ludzie, czyli student w relacjach z innymi
Rozdział II. Skąd się biorą trudności i co z nimi zrobić
1. Bagaż studenta – czy musi być ciężarem
2. Bagaż nauczyciela akademickiego – jakie daje efekty
3. Kilka słów o współpracy i wzajemnym zrozumieniu
Rozdział III. Trudności doświadczane przez studentów
1. Jakościowa Analiza Personalistyczna jako metoda analizy doświadczeń człowieka
2. Uczestnicy badań
3. Doświadczenia trudności charakterystyczne dla studentów
4. Uogólniona struktura doświadczenia trudności studenckich
Rozdział IV. Kwestionariusz Trudności Studenckich (KTS) – metoda badania
1. Procedura konstruowania Kwestionariusza Trudności Studenckich
2. Interkorelacje skal KTS - rzetelność i stałość pomiaru
3. Związek KTS z wybranymi zmiennymi psychologicznymi
3.1. Trudności studenckie a osobowość
3.2. Trudności studenckie a style radzenia sobie ze stresem
3.3. Trudności studenckie a samoocena
3.4. Trudności studenckie a poczucie bezpieczeństwa i prężność osobowa
3.5. Trudności studenckie a style aktualizacji siebie
3.6. Trudności studenckie a satysfakcja z życia
3.7. Trudności studenckie a uogólnione poczucie własnej skuteczności
4. Normalizacja KTS
4.1. Próba normalizacyjna
4.2. Wyniki kobiet i mężczyzn
4.3. Normy tenowe
5. Zastosowanie Kwestionariusza Trudności Studenckich w diagnostyce
5.1. Sposób przeprowadzania badania i obliczania wyników
5.2. Charakterystyka skal
5.3. Interpretacja wyników w skalach
5.4. Interpretacja typologiczna
5.5. Zastosowanie metody
Ospa wietrzna to choroba, którą uważa się za powszechną. Najczęściej dotyka...
czytaj więcejZespół Huntera to choroba metaboliczna o podłożu genetycznym, która często...
czytaj więcejZapalenie spojówek to stan, który może wystąpić u osób w każdym wieku i objawia...
czytaj więcejHemofilia to dziedziczna choroba krwi, charakteryzująca się zaburzeniami procesu...
czytaj więcejSkaza krwotoczna to grupa zaburzeń hemostazy, charakteryzująca się skłonnością...
czytaj więcej