
Q EDUKACJI CYFROWEJ
- Wydawca: Difin
- Rok wydania: 2020
- Wydanie: I
- Ilość stron: 196
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-8085-023-1
53,10 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 53,10 zł
Q edukacji cyfrowej
Autor: Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska
Celem książki jest kompleksowa analiza wykorzystania technologii cyfrowych w szkołach na wszystkich poziomach edukacyjnych oraz wypracowanie na jej podstawie rekomendacji w zakresie metod, form oraz narzędzi pracy niezbędnych w procesach dydaktycznych realizowanych z wykorzystaniem technologii cyfrowych. Publikacja opiera się na wynikach największego polskiego badania Polska Szkoła w Dobie Cyfryzacji. Książka odnosi się do całego środowiska szkolnego, obejmującego uczniów, nauczycieli, rodziców, kadrę zarządzającą. Bowiem potrzeby, oczekiwania oraz możliwości środowiska szkolnego kształtują poziom wdrożenia, wykorzystania oraz rozwoju technologii cyfrowych w szkołach.
Q edukacji cyfrowej
Autor: Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska
Wstęp
Rozdział 1. Znaczenie cyfryzacji we współczesnym świecie
1.1. Wyzwania wobec edukacji XXI wieku
1.2. Cyfrowa szkoła – stół na czterech nogach
1.3. Cyfrowa edukacja – komponenty, konteksty
Rozdział 2. Pedagogiczne i psychologiczne podstawy edukacji XXI wieku
2.1. Teorie uczenia się a rozwój nowoczesnych technologii
2.2. Nowatorskie metody uczenia się w epoce cyfrowej
2.3. Znaczenie edukacji cyfrowej w szkole – wyniki badań własnych
Rozdział 3. Infrastruktura polskich placówek edukacyjnych
3.1. Dostęp do Internetu
3.2. Bezpieczne korzystanie z technologii cyfrowych
Rozdział 4. Sprzęt i narzędzia cyfrowe w szkole
4.1. Zastosowanie cyfrowych technologii w nauczaniu
4.2. Wyposażenie pracowni przedmiotowych
4.3. Dostęp do sprzętu
4.4. Z jakich multimediów najczęściej korzysta się w szkołach?
Rozdział 5. Wykorzystanie zasobów cyfrowych w szkole
5.1. Rola nauczyciela podczas korzystania z zasobów cyfrowych przez uczniów
5.2. Korzystanie z zasobów cyfrowych podczas zajęć w szkole – wyniki badań
5.3. Samodzielne tworzenie zasobów multimedialnych
Rozdział 6. Kompetencje cyfrowe nauczycieli
6.1. Modele wprowadzania TIK w szkole
6.2. Jak przebiega typowa szkolna lekcja z wykorzystaniem TIK? – wyniki badań
6.3. Model kompetencji cyfrowych nauczycieli – rekomendacja
Zespół policystycznych jajników to zaburzenie, które charakteryzuje się: nieregularnymi...
czytaj więcejZrozumienie mechanizmów odpowiedzialnych za krzepnięcie jest fundamentalne, aby móc...
czytaj więcej