Opis
Trenować z Programowaniem Neurolingwistycznym (NLP) Pedagog XXI wieku i jego skrzynka z narzędziami
Autor/Redaktor: Christiane Grau Martenet
Celem zasadniczym Programowania Neurolingwistycznego (NLP), jako relacji pomocy lub jako pedagogiki w ogóle, jest tworzenie indywidualnej doskonałości. Doskonałość indwidualną możemy zdobyć przez wypracowanie i wzmacnianie zachowań prowadzących do osiągania sukcesu. Jest to droga przemian i transformacji, które polegają głównie na ujawnianiu i optymalnym wykorzystaniu zasobów danej osoby: jej umiejętności, przekonań i wartości, całej zawartości jej tożsamości i misji, ale także związków, w jakie wchodzi i jakie tworzy ona na poziomie interpersonalnym.
Jak postępować, aby wychowywać ludzi w nieustannym przystosowywaniu się do świata? Jak propagować rozwój możliwie najlepszego potencjału wśród ludzi XXI wieku? Jaką wybrać metodę dla samego siebie, aby pomagać innym w osiąganiu ich zamierzonych celów?
Autorka odpowiada na tego typu pytania opierając się na podstawach NLP, wzbogaconych o bardzo bogate doświadczenie w kształceniu szkoleniowców, pracowników socjalnych, sportowców oraz nauczycieli i wykładowców.
Publikacja ta, zilustrowana przykładami i metaforami, proponuje dynamiczną pedagogikę w trzech częściach:
- wyjaśnia, jak istoty ludzkie funkcjonują we własnej subiektywności, by postrzegać i rozważać informację dotyczącą ich działań;
- rozwija metodologię strukturalną, respektującą indywidualność klienta;
- prezentuje dużą liczbę strategii zmiany, szybkich i skutecznych.
Macie Państwo w ręku jednocześnie podręcznik pedagogiki praktycznej i podręcznik praktyka NLP, pozwalający budować przyszłość na miarę aspiracji coachee.
Ta prosta z założenia książka, z minimalną liczbą terminów fachowych i objaśnień naukowych adresowana jest do profesjonalistów w dziedzinie edukacji, pracy społecznej, trenerów sportowych i medycznych. Do wykorzystania przez wszystkich, także w przedsiębiorstwach… lub w wielu innych relacjach pomocy.
Spis treści
Trenować z Programowaniem Neurolingwistycznym (NLP) Pedagog XXI wieku i jego skrzynka z narzędziami
Autor/Redaktor: Christiane Grau Martenet
CZĘŚC PIERWSZA OKREŚLENIE ZAKRESU KONCEPCYJNEGO W PEDAGOGICE
1. Pochodzenie i definicje NLP
2. Założenia pedagogiczne
3. Zachowania ludzkie
CZĘŚĆ DRUGA DOSTOSOWANIE METODOLOGII COACHINGU
4. Zasady ogólne
5. Organizacja osobista coucha
6. Warunki skutecznej relacji pedagogicznej
7. Pedagogika interwencyjna
CZĘŚĆ TRZECIA WYBÓR NARZĘDZI ZMIANY
8. Typy interwencji i trwałości zmiany
9. Motywować siebie, motywować kogoś i pozwolić się motywować?
10. Techniki asocjacyjne
11. Techniki dysocjacyjne
12. Przeramowania umysłowej mapy świata
13. Zastosowanie submodalności.
14. Wykorzystywanie poziomów logicznych.
15. Narzędzia łączone
16. Coach na drodze poznania
CZĘŚĆ CZWARTA ANEKS - WYKAZ NARZĘDZI, TABLICE I TESTY