HORYZONTY PEDEUTOLOGII
- Wydawca: Difin
- Rok wydania: 2021
- Wydanie: I
- Ilość stron: 207
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788382700374
57,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 57,90 zł
Horyzonty pedeutologii
Autor: JAROSŁAW MICHALSKI
Książka jest autorskim podejściem do rozważań dotyczących zawodu nauczycielskiego, uwzględniających przede wszystkim dynamiczne zmiany rzeczywistości i związane z tym nowe konteksty działalności szkół i pracy nauczycieli. Obejmuje swoją tematyką miejsce tej subdyscypliny pedagogiki w przestrzeni akademickiej i szkoły oraz wskazuje na możliwości szerszego wykorzystywania jej osiągnięć w nauce i praktyce nauczycielskiej. Podkreśla również potrzebę aktywnej obecności nauczycieli w dalszym tworzeniu myśli pedeutologicznej, ale również samych siebie, co jest ważnym kierunkiem dla zadowalającego funkcjonowania w przyszłości. W książce są zatem scharakteryzowane autorskie horyzonty pedeutologii, wśród których można wskazać między innymi: fascynacje zawodem nauczycielskim; ontologiczne podstawy pedeutologii; myślenie pedeutologiczne w kształceniu nauczycieli; transformacje; przywództwo organizacyjne i naukowe pedeutologii; pedeutologiczną konsyderację; pedeutologię twórczości; pedeutologię empiryczną; przywództwo edukacyjne i naukowe; pedeutologiczną wyrazistość czy też horyzont eksperiencji. Monografia prezentuje zatem nowe podejście do rozważań o zawodzie nauczycielskim i jest zaproszeniem dla Czytelników do dialogu o zagubionych szansach dla zawodu nauczyciela, ale odkrywanych ponownie w poczuciu autonomiczności, doceniania wartości nauki i odnalezienia pewnych wskazówek dla wyzwalania nowej świadomości nauczycielskiej. Publikacja jest oryginalnym pomysłem Autora, nie mającym dotąd podobnego ujęcia w polskiej literaturze pedeutologicznej. Książka kierowana jest do nauczycieli akademickich, studentów specjalności nauczycielskich oraz do nauczycieli pracujących w szkołach.
Horyzonty pedeutologii
Autor: JAROSŁAW MICHALSKI
Wstęp
Rozdział 1. Pedeutologia wobec dynamiki zmian rzeczywistości
1.1. Pedeutologia jako nauka o nauczycielu i zawodzie nauczycielskim
1.2. Ontologiczne podstawy pedeutologii
1.3. Charakterystyka współczesnych problemów społecznych i ich implikacje edukacyjne
1.4. Pedeutologia – termin (nie)kontrowersyjny?
1.5. Myślenie pedeutologiczne w kształceniu nauczycieli
Rozdział 2. Horyzonty pedeutologii
2.1. O ważności otwierania horyzontów
2.2. Horyzonty pedeutologii
2.3. Możliwości łączności horyzontów pedeutologicznych w rzeczywistości akademickiej i szkolnej
2.4. Kilka uwag o doskonaleniu zawodowym nauczycieli
Rozdział 3. Deontologiczne konteksty pracy nauczyciela
3.1. Takt w sztuce pedagogicznego obcowania
3.2. O umiejętności zachowywania umiaru
3.3. Horyzont: zawsze ku Człowiekowi
Zakończenie
Bibliografia