TRENING UMIEJĘTNOŚCI DLA DZIECI Z ZACHOWANIAMI PROBLEMOWYMI
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Rok wydania: 2011
- Wydanie: I
- Ilość stron: 220
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788323330226
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 40,50 zł
Książka ta jest bardzo przydatna w praktyce klinicznej, ucieszyłem się więc, gdy do mych rąk trafiło jej poprawione wydanie. Uwzględniając najbardziej aktualne teorie i techniki, Michael L. Bloomquist przesunął akcent z patologii na analizę drogi rozwojowej dziecka. Podstawowe założenia pozostawił jednak takie same: rodzice mają największe możliwości, żeby pomóc swoim dzieciom, dlatego należy im zapewnić najlepsze do tego warunki. Ta książka będzie dla nich oraz dla współpracujących z nimi terapeutów najważniejszą pozycją wykorzystywaną w pracy z dziećmi”.
Dr Sam Goldstein, Neurology,
Learning and Behavior Center i Uniwersytet Utah, Salt Lake City
Książka budzi ogromną nadzieję – dziecko przeżywające trudności może się stać osobą kompetentną i radzącą sobie, rodziny zaś, zbyt często obarczane odpowiedzialnością za trudności dziecka, mogą uzyskać wsparcie w swojej wytrwałej, sumiennej pracy
Dr Glenace Edwall,
Minnesota Department of Human Services, Saint Paul
Poprawione wydanie tego popularnego podręcznika, oparte na najnowszej wiedzy z dziedziny rozwoju dziecka i najlepszych praktykach klinicznych, odnosi się do szerokiego spektrum problemowych zachowań i kłopotów przystosowawczych. Autor opisał wiele praktycznych narzędzi służących do rozwijania samokontroli u dzieci i nastolatków przeżywających trudności, kierowania rozwojem społecznym i emocjonalnym oraz umiejętności szkolnych, a także redukowania stresu w rodzinie. Książka ta, zawierająca ponad 25 kart, które można reprodukować, jest znakomitą pomocą dla terapeutów pracujących z rodzinami w poradniach, szkołach lub placówkach opieki społecznej. Może być także samodzielnie wykorzystywana przez rodziców
Wprowadzenie
Przewodnik dla rodzica
Rozdział 1. Charakterystyka problemowych zachowań i trudności przystosowawczych u dzieci
Rozdział 2. Opracowanie planu działania dla dziecka z trudnościami rozwojowymi
Rozdział 3. Wspomaganie rozwoju samokontroli u dziecka
Rozdział 4. Wspomaganie rozwoju społecznego dziecka
Rozdział 5. Wspomaganie rozwoju emocjonalnego dziecka
Rozdział 6. Wspomaganie rozwoju umiejętności szkolnych u dziecka
Rozdział 7. Poprawa samopoczucia rodzica
Rozdział 8. Poprawa relacji w rodzinie
Rozdział 9. Podtrzymywanie poprawy u dziecka i pozostałych członków rodziny
Rozdział 10. Instytucje świadczące pomoc dziecku i rodzinie
Przewodnik dla terapeuty
Rozdział 11. Jak posługiwać się tą książką w pracy z dziećmi i rodzicami
Dodatek Sposoby nagradzania zachowań dziecka
Literatura uzupełniająca
Indeks
Ospa wietrzna to choroba, którą uważa się za powszechną. Najczęściej dotyka...
czytaj więcejZespół Huntera to choroba metaboliczna o podłożu genetycznym, która często...
czytaj więcejZapalenie spojówek to stan, który może wystąpić u osób w każdym wieku i objawia...
czytaj więcejHemofilia to dziedziczna choroba krwi, charakteryzująca się zaburzeniami procesu...
czytaj więcejSkaza krwotoczna to grupa zaburzeń hemostazy, charakteryzująca się skłonnością...
czytaj więcejZespół Klinefeltera to jedna z najczęściej występujących anomalii chromosomowych,...
czytaj więcej