TRANSDIAGNOSTYCZNA TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA ZABURZEŃ EMOCJONALNYCH. PORADNIK
- Wydawca: GWP
- Rok wydania: 2020
- Wydanie: I
- Ilość stron: 235
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788374898386
61,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 52,70 zł
TRANSDIAGNOSTYCZNA TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA ZABURZEŃ EMOCJONALNYCH Poradnik
Autor: Clair Cassiello-Robbins, David H. Barlow, Hannah T. Boettcher, Heather Murray Latin, Jacqueline R. Bullis, Kate H. Bentley, Kristen K. Ellard, Shannon Sauer-Zavala, Todd J. Farchione,
Osoby zmagające się z zaburzeniami emocjonalnymi odczuwają silne, niechciane, przytłaczające emocje, które uniemożliwiają im osiąganie ważnych celów życiowych i obniżają komfort życia. Negatywnie odbierają własne przeżycia, doświadczają dyskomfortu wywołanego przez powiązane z nimi doznania fizyczne, są dla siebie bardzo surowe. Intensywnie odczuwają lęk, smutek, złość czy poczucie winy. W celu uniknięcia trudnych przeżyć podejmują działania, które chwilowo poprawiają samopoczucie, lecz na dłuższą metę prowadzą do nasilenia przykrych odczuć. Często cierpią też na zaburzenia współistniejące.
Program terapeutyczny opisany w niniejszej książce jest przeznaczony dla osób dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi, takimi jak zaburzenie paniczne, fobia społeczna, zaburzenie lękowe uogólnione, zaburzenie stresowe pourazowe, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz depresja. Pomaga lepiej zrozumieć odczuwane emocje i rozpoznać działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających doświadczeń emocjonalnych. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej.
Celem programu terapeutycznego jest nabycie umiejętności radzenia sobie z przytłaczającymi emocjami, czemu służą:
- lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych,
- dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie,
- podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastyczności poznawczej,
- oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji,
- eliminowanie zachowań emocjonalnych i zastępowanie ich bardziej przystosowawczymi.
Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania informacji uzyskanych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań wyznaczonych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla osób uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Uwzględniono w nim także wskazówki dotyczące zapobiegania nawrotom zaburzenia.
TRANSDIAGNOSTYCZNA TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA ZABURZEŃ EMOCJONALNYCH Poradnik
Autor: Clair Cassiello-Robbins, David H. Barlow, Hannah T. Boettcher, Heather Murray Latin, Jacqueline R. Bullis, Kate H. Bentley, Kristen K. Ellard, Shannon Sauer-Zavala, Todd J. Farchione,
Rozdział 1
Czym są zaburzenia emocjonalne?
Rozdział 2
Informacje na temat tego programu terapeutycznego
Rozdział 3
Uczenie się obserwowania swoich przeżyć
Rozdział 4
Wyznaczenie celów i wzmocnienie motywacji
Rozdział 5
Rozumienie emocji: czym jest emocja?
Rozdział 6
Rozumienie emocji: model ARC
Rozdział 7
Uważna świadomość emocji
Rozdział 8
Elastyczność poznawcza
Rozdział 9
Przeciwdziałanie zachowaniom emocjonalnym
Rozdział 10
Rozpoznawanie doznań fizycznych i mierzenie się z nimi
Rozdział 11
Zastosowanie teorii w praktyce: ekspozycja na emocje
Rozdział 12
Rola leków w terapii zaburzeń emocjonalnych
Rozdział 13
Dalsze postępy: docenienie osiągnięć i widoki na przyszłość
Aneks 1
Sprawdź swoją wiedzę – prawidłowe odpowiedzi
Aneks 2
Przykłady wypełnionych formularzy
Aneks 3
Słowniczek najważniejszych pojęć
Zespół Klinefeltera to jedna z najczęściej występujących anomalii chromosomowych,...
czytaj więcej