Opis
Zeszyty ćwiczeń z serii Stymulacja Prawej i Lewej Półkuli Mózgu są przeznaczone dla dzieci:
- zagrożonych dysleksją
- ze skrzyżowaną lateralizacją
- z trudnościami w nauce języka
Zadania zawarte w książeczce uczą dostrzegania szczegółów obrazka, analizowania elementów narysowanego schematu rysunku. Rozwijają pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Propozycje mogą być wykorzystane także do ćwiczeń sekwencji słuchowo-ruchowych: dorosły rysuje wzór podstawowy i wyjaśnia który obrazek będzie wykonywany. Wydaje polecenie, np: oko ,ucho, ogonek. Dziecko realizuje sekwencje i według podane kolejności dorysowuje oko, ucho, ogonek, do podstawowego wzoru.
Ćwiczenia te są przydatne w terapii logopedycznej, reedukacyjnej.
Zeszyty te można wykorzystać do codziennej pracy z dzieckiem, w przedszkolu i w szkole.
Pozycja Zeszyt ćwiczeń 2 - Analiza, synteza wzrokowa i odwrócenia składa się z 56 czarno-białych stron z perforacją (do wyrwania)
Seria Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu polecana jest przez prof. dr hab. Jagodę Cieszyńską.
Tagi:
pomoce logopedyczne , logopedia książka ,
Spis treści
Karta 1-11
Zadanie A
Czego nie ma - dziecko ma za zadanie dorysować brakujący element
Zadanie B
W tę samą stronę - dziecko ma za zadanie dorysować brakujący element według wzoru tak, aby zwierzątko szło w lewą lub w prawą stronę.
Zadanie C
Który obrazek nie pasuje - dziecko ma za zadanie skreślić obrazek, który nie pasuje do pozostałych obrazków.
Zadanie D
Do pary - dziecko ma za zadanie połąćzyć dwa takie same obrazki.
Zadanie E
Taki sam i odwrócony - dziecko ma za zadanie wskazać obrazek taki sam i odwrócony
Karta 12-14
Dziecko ma za zadanie odnaleźć wśród sześciu propozycji obrazek, ten który jest prezentowany po lewej stronie oraz obrazek, który jest odwróceniem zaprezentowanego obrazka po lewej stronie.
Karta 15-18
Dziecko ma za zadanie odnaleźć wśród sześciu propozycji obrazek ten, który jest zaproponowany po lewej stronie.
Karta 19-28
Dziecko ma za zadanie odnaleźć wśród sześciu propozycji obrazek, na którym elementy zmieniły swą kolejność.