SOCJOTERAPIA W PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ PROGRAMY ZAJĘĆ CZĘŚĆ 1
- Wydawca: Difin
- Rok wydania: 2015
- Wydanie: I
- Ilość stron: 232
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788379306572
48,40 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 48,40 zł
Książka Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą zawiera szczegółowy opis programów socjoterapeutycznych przeznaczonych dla dzieci i młodzieży przejawiających różnego rodzaju trudności, np. nieśmiałość, agresję, niskie poczucie własnej wartości, deficyty w zakresie rozwiązywania konfliktów oraz brak asertywności a także kwestie związane z eurosieroctwem.
Dr hab. Teresa Zubrzycka-Maciąg:
Książka ma charakter poradnika dla pedagogów, psychologów, nauczycieli i wychowawców pracujących z dziećmi w wieku szkolnym lub młodzieżą gimnazjalną. Zawarte są w niej metodyczne wskazania do pracy socjoterapeutycznej z grupą oraz sześć niezależnych programów socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży z deficytami w zakresie kompetencji społecznych. Każdy program składa się z teoretycznego wprowadzenia, kilkunastu scenariuszy oraz wniosków z realizacji zajęć. Zamieszczone w publikacji programy mogą być wykorzystane jako gotowa propozycja metodyczna, ale też mogą stanowić źródło inspiracji do tworzenia autorskich konspektów zajęć socjoterapeutycznych lub wychowawczych, odpowiadających potrzebom grupy.
Wstęp
Rozdział 1. Praca z grupą w socjoterapii
Marzena Rubaj
Rozdział 2. „Zdobywamy nowe lądy” – program socjoterapeutyczny dla dzieci nieśmiałych
Paulina Kroszczyńska-Brągiel
Rozdział 3. „Pokonamy razem złość” – program socjoterapeutyczny dla dzieci w młodszym wieku szkolnym przejawiających zachowania agresywne
Katarzyna Klonowska
Rozdział 4. „Jestem niepowtarzalny” – program socjoterapeutyczny z elementami zabawy dla dzieci nieśmiałych w młodszym wieku szkolnym
Marta Witkowska, Ilona Olesińska
Rozdział 5. „Każdy z nas jest niepowtarzalny” – rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w wieku szkolnym, autorski program zajęć socjoterapeutycznych
Monika Baran
Rozdział 6. „Znajdź swoją przystań” – program socjoterapeutyczny dla młodzieży gimnazjalnej dotkniętej eurosieroctwem
Marta Piwowarska
Rozdział 7.„Jak budować konstruktywne relacje z innymi?”– program zajęć socjoterapeutycznych z elementami pedagogiki zabawy dla młodzieży gimnazjalnej
Małgorzata Szcześnik
Ospa wietrzna to choroba, którą uważa się za powszechną. Najczęściej dotyka...
czytaj więcejZespół Huntera to choroba metaboliczna o podłożu genetycznym, która często...
czytaj więcejZapalenie spojówek to stan, który może wystąpić u osób w każdym wieku i objawia...
czytaj więcejHemofilia to dziedziczna choroba krwi, charakteryzująca się zaburzeniami procesu...
czytaj więcejSkaza krwotoczna to grupa zaburzeń hemostazy, charakteryzująca się skłonnością...
czytaj więcejZespół Klinefeltera to jedna z najczęściej występujących anomalii chromosomowych,...
czytaj więcej