KOMPETENCJE MEDIACYJNE W PROFESJI PRACOWNIKA SOCJALNEGO
- Wydawca: Difin
- Rok wydania: 2015
- Wydanie: I
- Ilość stron: 170
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788379308439
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 35,20 zł
Pracownik socjalny powinien legitymować się szerokim wachlarzem kompetencji, od wiedzy począwszy na różnego rodzaju umiejętnościach społecznych skończywszy. Kompetencje mediacyjne jest to jeden z aspektów, który jest niezbędny w profesji pracownika socjalnego, biorąc pod uwagę szeroki wachlarz problemów, z jakimi przychodzą klienci do ośrodków pomocy społecznej. Książka ma na celu pokazanie, jaka jest wiedza pracowników socjalnych nt. mediacji oraz diagnoza kompetencji mediacyjnych w tej grupie zawodowej.
Wstęp
Rozdział 1. Wprowadzenie w zagadnienia dotyczące konfliktu
Agnieszka Lewicka-Zelent
1.1. Konflikt – próba zdefiniowania pojęcia
1.2. Walory i mankamenty konfliktów
1.3. Czynniki eskalujące i osłabiające konflikty
1.4. Konstruktywne i destruktywne rozwiązywanie konfliktów
Rozdział 2. Mediacja – podstawy teoretyczne
Agnieszka Lewicka-Zelent
2.1. Sprawiedliwość naprawcza fundamentem mediacji
2.2. Początki mediacji w Polsce i na świecie
2.3. Istota mediacji
2.4. Rodzaje mediacji
2.5. Pracownik socjalny kompetentnym mediatorem
Rozdział 3. Współczesny obraz pracownika socjalnego
Ewa Grudziewska
3.1. Profesja pracownika socjalnego
3.2. Formalne wymogi dotyczące wykonywania zawodu pracownika socjalnego
3.3. Zadania pracownika socjalnego
3.4. Kompetencje pracownika socjalnego
Rozdział 4. Etyka w zawodzie pracownika socjalnego, czyli wyznacznik profesjonalizmu?
Ewa Grudziewska
Rozdział 5. Podstawy metodologiczne badań własnych
Ewa Grudziewska
5.1. Problematyka badawcza
5.2. Teren i organizacja badań własnych
5.3. Charakterystyka badanych osób
Rozdział 6. Mediacja w pracy pracownika socjalnego
Ewa Grudziewska
6.1. Wiedza na temat mediacji badanych osób
6.2. Stosunek pracowników socjalnych do mediacji
6.3. Doświadczenie zawodowe badanych osób w zakresie mediacji
6.4. Rozwijanie kompetencji mediacyjnych przez pracowników socjalnych
Rozdział 7. Poczucie sprawiedliwości naprawczej pracowników socjalnych
Agnieszka Lewicka-Zelent
7.1. Wartościowanie wskaźników poczucia sprawiedliwości naprawczej przez pracowników socjalnych
7.2. Wartościowanie pojęcia sprawiedliwości przez pracowników socjalnych z wyższym wykształceniem zawodowym i magisterskim
Rozdział 8. Kompetencje mediacyjne w opinii pracowników socjalnych
Agnieszka Lewicka-Zelent
8.1. Kompetencje mediacyjne w samoocenie badanych pracowników socjalnych
8.2. Samoocena pracowników socjalnych w zakresie wybranych umiejętności i cech
8.3. Związki zależnościowe między wskaźnikami poczucia sprawiedliwości naprawczej a kompetencjami mediacyjnymi pracowników socjalnych
Podsumowanie i wnioski końcowe
Bibliografia
Spis tabel i wykresów
Aneks
Agnieszka Lewicka-Zelent
Medycyna zyskuje coraz większe możliwości diagnozowania i leczenia rzadkich schorzeń...
czytaj więcejTwardzina to choroba tkanki łącznej, która potrafi zahaczyć o każdy aspekt życia...
czytaj więcej