Opis
Reaktywność sensoryczna i teoria umysłu
Zróżnicowane uwarunkowania nasilenia poszczególnych symptomów zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD)
Autor: Karolina Krzysztofik
Celem podjętych w książce analiz jest scharakteryzowanie wzorców zróżnicowania nasilenia poszczególnych symptomów zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) poprzez poziom reaktywności sensorycznej i poziom rozwoju teorii umysłu.
Opis tych wzorców pozwala na sformułowanie propozycji uporządkowania oddziaływań terapeutycznych dla dzieci z ASD. Publikacja zawiera także historyczne i aktualne koncepcje wyjaśniające genezę i przebieg ASD, przebieg i rozwój procesów przetwarzania sensorycznego oraz rozwój teorii umysłu.
Zaprezentowane treści są źródłem wiedzy m.in. dla: terapeutów, nauczycieli, rodziców i członków rodzin dzieci z ASD, a także studentów psychologii, pedagogiki i logopedii planujących zaangażowanie zawodowe w rehabilitację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Pozycja ta odpowie na potrzeby każdego Czytelnika chcącego lepiej rozumieć, bardziej akceptować i efektywniej wspierać osoby z ASD.
Spis treści
Reaktywność sensoryczna i teoria umysłu
Zróżnicowane uwarunkowania nasilenia poszczególnych symptomów zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD)
Autor: Karolina Krzysztofik
Rozdział 1. Zaburzenia ze spektrum autyzmu
Rozdział 2. Udział procesu integracji danych sensorycznych w wyjaśnianiu genezy i przebiegu zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Rozdział 3. Udział teorii umysłu w wyjaśnianiu genezy i przebiegu zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Rozdział 4. Metodologia badań własnych
Rozdział 5. Nasilenie symptomów ASD, poziom reaktywności sensorycznej oraz poziom rozwoju elementów Mechanizmu Teorii Umysłu u dzieci z ASD - analiza stanu
Rozdział 6. Zróżnicowanie symptomów ASD ze względu na poziom reaktywności sensorycznej u dzieci
Rozdział 7. Zróżnicowanie nasilenia symptomów ASD ze względu na poziom rozwoju elementów MEchanizmu Teorii Umysłu (ToMM) u dzieci z ASD.