STEAM-OWE PRZEDSZKOLE
- Wydawca: Difin
- Rok wydania: 2021
- Wydanie: I
- Ilość stron: 144
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788382700039
43,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 43,90 zł
STEAM-owe przedszkole
Autor: Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller
STEAM w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym
W prezentowanej publikacji czytelnik zapozna się nie tylko z samą koncepcją STEAM, ale znajdzie odpowiedzi na pytania, dlaczego właśnie ten sposób uczenia się z powodzeniem nadaje się dla najmłodszych, wpisując się w potrzeby ich rozwoju i stymulując różne jego aspekty.
W drugiej części książki zaprezentowano konkretne scenariusze zajęć wykorzystujące koncepcję STEAM, możliwe do realizacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, nie tylko w placówkach wychowania przedszkolnego, ale także poza nimi, w domu, na zajęciach dodatkowych czy warsztatach wspierających rozwój najmłodszych.
Książka zainteresuje nauczycieli edukacji przedszkolnej, studentów, nauczycieli akademickich oraz rodziców.
STEAM-owe przedszkole
Autor: Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller
Wstęp
Rozdział 1. Czym jest STEAM?
1.1. STEAM A STEM
1.2. STEAM a kompetencje przyszłości
1.3. STEAM a konstrukcjonizm
1.4. STEAM A TEL (Technology Enhenced Learning)
Rozdział 2. Edukacja przedszkolna, czyli czy to nie za wcześnie?
2.1. Dlaczego STEAM warto rozpocząć już w przedszkolu?
2.2. Jak pracują dzieci realizujące koncepcję STEAM?
2.3. Metody i formy pracy w przedszkolu wykorzystywane w STEAM
2.4. Innowacyjne metody dydaktyczne wykorzystywane w STEAM
2.4.1. Design Thinking
2.4.2. EduScrum
Rozdział 3. Przestrzeń kreatywnej pracy – przedszkole STEAMLab
3.1. Co to jest przedszkole STEAMLab?
3.2. Jak przebiegają zajęcia w STEAMLab przedszkolu?
3.3. Jak przygotować zajęcia STEAM?
3.4. Narzędzia pracy w STEAMLab1
3.4.1. Przykłady narzędzi wykorzystywanych w STEAM
Rozdział 4. Zajęcia STEAM – przykładowe koncepcje zajęć
4.1. Mój przyjaciel Jeż
4.2. Zwierzęta na wsi
4.3. Odkrywamy kosmos
4.4. Co kryją oceany?
4.5. Zdrowe odżywianie
4.6. Roboty
4.7. Dookoła świata
4.8. Budujemy wynalazki
4.9. Znani ludzie
4.10. Las i jego mieszkańcy
4.11. Ja człowiek
4.12. W krainie sztuki
4.13. Lekcja muzyki
4.14. Śladami dinozaurów
4.15. Cyfry
4.16. Litery
4.17. STEAM-owe obrazy
4.18. Gotujemy
4.19. Pory roku
4.20. Świat pszczół
4.21. Komputery
4.22. Jane Goodall i szympansy
Podsumowanie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel