PROPEDEUTYKA PEDIATRII
- Wydawca: PZWL
- Rok wydania: 2017
- Wydanie: I
- Ilość stron: 484
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788320038583
157,52 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 152,90 zł
Propedeutyka pediatrii
Autor: Marian Krawczyński
Jest to nowoczesny podręcznik, w którym zawarto wiedzę dotyczącą profilaktycznej i leczniczej opieki nad dzieckiem, przedstawiono zasady organizacyjne tej opieki, szczegółowo omówiono podstawy fizjopatologii rozwoju dziecka, zasady zbierania wywiadu lekarskiego i badania przedmiotowego oraz zróżnicowaną symptomatologię wieku rozwojowego. Dużo miejsca poświęcono zasadom zdrowego żywienia, a zwłaszcza wyższości naturalnego karmienia niemowląt nad karmieniem sztucznym. Przedstawiono także historię pediatrii jako dyscypliny klinicznej.
Obecne, zaktualizowane wydanie uwzględnia dane z ostatnich lat, załączono również obowiązujący kalendarz szczepień. Rozdział dotyczący badań i poradnictwa genetycznego został napisany na nowo.
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów akademii medycznych, ale może być także przydatny pediatrom i lekarzom zajmującym się medycyna rodzinną.
Tagi: pediatria książki , pediatria ksiązki
Propedeutyka pediatrii
Autor: Marian Krawczyński
1. Rys historyczny opieki zdrowotnej nad dzieckiem
2. Pediatria - medycyna ogólna wieku rozwojowego
3. Rozwój dziecka
4. Odrębności układowe (narządowe) rozwoju dziecka
5. Składniki odżywcze:: zapotrzebowanie i wykorzystanie w ustroju
6. Żywienie dzieci i młodzieży
7. Badanie dziecka
8. Badania i poradnictwo genetyczne w pediatrii
9. Podstawy klinicznej symptomatologii pediatrycznej
10. Uzależnienia i patologia społeczna
11. Profilaktyka chorób cywilizacyjnych w wieku rozwojowym
12. Podstawowe pojęcia z zakresu demografii, statystyki i epidemiologii w medycynie wieku rozwojowego
13. Zdrowie, jego ocena i ochrona
14. Organizacja ochrony zdrowia dzieci i młodzieży
15. Szkoła a zdrowie ucznia. Problemy medycyny szkolnej
16. Immunoprofilaktyka (szczepienia ochronne) i tuberkulinodiagnostyka
17. Biochemiczne i hematologiczne wartości referencyjne u dzieci