Opis
Zabawy i ćwiczenia na cały rok Propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Autor: Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z porażeniem mózgowym, z zaburzeniami emocjonalnymi, z zaburzeniami z zakresu motoryki, mowy, myślenia pojęciowego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym i niesprawnymi ruchowo. Zebrane i opisane w tej publikacji zabawy i ćwiczenia są dużą pomocą w zwalczaniu wszelkich deficytów rozwojowych dzieci młodszych o specjalnych potrzebach edukacyjnych; mogą być wykorzystane zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak też stanowić część zajęć z mniejszymi grupami dzieci.
Priorytetowym celem opracowanej pozycji jest pomoc w umożliwieniu dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji.
Spis treści
Zabawy i ćwiczenia na cały rok Propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Autor: Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska
Wstęp
Obszar pierwszy:
Ćwiczenia i zabawy rozwijające i usprawniające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową.
Obszar drugi:
a) Ćwiczenia i zabawy rozwijające i usprawniające percepcję i pamięć słuchową
oraz koordynację słuchowo-ruchową.
b) Ćwiczenia i zabawy rozwijające mowę i myślenie.
Obszar trzeci:
Ćwiczenia i zabawy rozwijające orientację zmysłową, przestrzenną i kierunkową.
Obszar czwarty:
Ćwiczenia i zabawy w zakresie sprawności ruchowej
Propozycje sytuacji edukacyjnych oparte na proponowanych zabawach i ćwiczeniach z wybranych obszarów etapów.
Bibliografia
Anna Franczyk
Katarzyna Krajewska