TEORIA KOMUNIKOWANIA MASOWEGO
- Wydawca: PWN
- Rok wydania: Warszawa 2008
- Wydanie: 1
- Ilość stron: 576
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788301151539
60,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 60,90 zł
Uznany na całym świecie podręcznik do komunikowania masowego napisany przez czołowego teoretyka w tej dziedzinie. Składa się z 7 części i imponującej bibliografii. Dwie pierwsze części omawiają narodziny mediów masowych, główne modele komunikowania i teorie mediów w ujęciu społecznym i kulturowym. Kolejne części są poświęcone poszczególnym ogniwom procesu komunikowania:
* strukturze mediów, w tym zasadom rządzącym pracą dziennikarską, odpowiedzialnością społeczną mediów i zarządzaniem mediami w kontekście procesów globalizacyjnych;
* organizacji i kulturze mediów;
* treściom i gatunkom medialnym, z uwzględnieniem jakościowych i ilościowych metod badania przekazu masowego;
* widowni mediów i teoriom odbioru przekazu medialnego;
* społeczno-kulturowemu oddziaływaniu mediów, a także komunikowaniu politycznemu i opinii publicznej.
Rozdział 1 Wprowadzenie
Rozdział 2 Narodziny mediów masowych
Rozdział 3 Pojęcia i modele komunikowania masowego
Rozdział 4 Teoria mediów a teoria społeczna
Rozdział 5 Komunikowanie masowe a kultura
Rozdział 6 Nowe media – nowa teoria?
Rozdział 7 Normatywna społeczna teoria mediów
Rozdział 8 Struktura i produkt mediów – zasady i odpowiedzialność
Rozdział 9 Ekonomia i zarządzanie mediami
Rozdział 10 Globalne komunikowanie masowe
Rozdział 11 Organizacja mediów – naciski i wyzwania
Rozdział 12 Tworzenie kultury mediów
Rozdział 13 Treść przekazu masowego – zagadnienia, koncepcje i metody analizy
Rozdział 14 Gatunki i teksty
Rozdział 15 Widownia – teoria i tradycje badawcze
Rozdział 16 Tworzenie się widowni i doświadczenie odbioru mediów
Rozdział 17 Oddziaływanie mediów – procesy i modele
Rozdział 18 Oddziaływania społeczno-kulturowe
Rozdział 19 Informacje, opinia publiczna i komunikacja polityczna
Rozdział 20 Przyszłość komunikacji masowej