OSWOIĆ ADHD. PRZEWODNIK DLA RODZICÓW I NAUCZYCIELI DZIECI NADPOBUDLIWYCH PSYCHORUCHOWO
- Wydawca: Difin
- Rok wydania: Warszawa 2011
- Wydanie: 2
- Ilość stron: 140
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788376413037
35,20 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 35,20 zł
Przeciętnie w każdym społeczeństwie od 2% do 5% dzieci cierpi na nadpobudliwość i chroniczny brak koncentracji oraz gonitwę myśli. Dzieci te są uciążliwe dla nauczycieli, rówieśników, rodziców. Jak pomóc dzieciom, rodzicom i wychowawcą? To jedna z pierwszych na rynku książek o nadpobudliwości psychoruchowej, która uwzględnia polską specyfikę. Książka powstała w oparciu o wieloletnie doświadczenia Autorek w terapii i pracy z dziećmi z ADHD i zawiera, obok teorii, praktyczne wskazówki, jak postępować z dziećmi, które "wiercą się na krześle, ciągle się ruszają, łatwo się rozpraszają", w sytuacjach życia codziennego.
Rozdział 1. Czym jest ADHD?
1.1. Czym jest, a czym nie jest nadpobudliwość psychoruchowa?
1.2. Skąd się to bierze?
1.3. Jak pracuje układ nerwowy dziecka z ADHD?
1.4. Trzy rodzaje nadpobudliwości zamknięte w jednym ciele
1.5. Podtypy ADHD
1.6. Co nie działa jak należy? Koncepcja psychologiczna
Rozdział 2. Dziecko z ADHD
2.1. Trzy obszary nadpobudliwości
2.2. Jak dziecko z ADHD widzi świat, czyli życie na karuzeli
2.3. Potrzeby
2.4. Emocje
2.5. Pierwotne i wtórne skutki ADHD
2.6. Dyscyplina i Samodyscyplina
2.7. Dodatkowe problemy
Rozdział 3. Problemy rodziców dziecka z ADHD
3.1. W przedszkolu
3.2. W szkole
3.3. W okresie dorastania
3.4. ADHD a relacje e rodzinie
3.5. Jeśli rodzice mają ADHD
3.6. Uwaga pułapka: zwracanie uwagi tylko na złe zachowanie
3.7. Uczucia rodziców
3.8. Co zrobić, gdy już nie można wytrzymać?
Rozdział 4. Jak radzić sobie z trudnym zachowaniem dziecka
4.1. Metody, które się sprawdzają
4.2. Co zrobić, aby spowodować sytuację, w której dziecko będzie miało szansę dobrze się zachować
4.3. Dzień jak co dzień
Rozdział 5. Dorosły z ADHD
5.1. Rodzice z ADHD
5.2. Partner z ADHD
5.3. Jak poradzić sobie z trudnością w związku?
5.4. Jak sobie radzić, gdy masz ADHD?
Rozdział 6. Diagnoza ADHD
6.1. Postępowanie w celu wykrycia ADHD
6.2. Leczenie farmakologiczne
6.3. Problemy z diagnozą
6.4. Diagnoza ADHD u dzieci
6.5. Diagnoza ADHD u osób dorosłych
6.6. Diagnoza i co dalej?
Rozdział 7. Rodzaje oddziaływań terapeutycznych
7.1. Metody skierowane na dziecko
7.2. Metody wspomagające
7.3. Metody skierowane do i na rodziców
Aneks 1. Kryteria diagnostyczne zespołu zaburzeń uwagi i nadruchliwości u dzieci zgodne z klasyfikacją DSM-IV
Aneks 2. Kryteria diagnostyczne zespołu zaburzeń uwagi i nadruchliwości u dzieci zgodne z klasyfikacją ICD-10
Ospa wietrzna to choroba, którą uważa się za powszechną. Najczęściej dotyka...
czytaj więcejZespół Huntera to choroba metaboliczna o podłożu genetycznym, która często...
czytaj więcejZapalenie spojówek to stan, który może wystąpić u osób w każdym wieku i objawia...
czytaj więcejHemofilia to dziedziczna choroba krwi, charakteryzująca się zaburzeniami procesu...
czytaj więcejSkaza krwotoczna to grupa zaburzeń hemostazy, charakteryzująca się skłonnością...
czytaj więcej