NEUROLOGOPEDIA GLOTTODYDAKTYKA I LOGOPEDIA Z PERSPEKTYWY NEUROBIOLOGICZNEJ - TOM 2
- Wydawca: WiR
- Rok wydania: 2018
- Wydanie: I
- Ilość stron: 255
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-65423-58-0
47,50 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 47,50 zł
Neurologopedia Glottodydaktyka i logopedia z perspektywy neurobiologicznej - Tom 2
Autor: Marzena Błasiak-Tytuła, Dominika Bucko, Jagoda Cieszyńska-Rożek, Przemysław E. Gębal, Agnieszka Jasińska, Magdalena Kalita, Sławomira Kołsut, Marta Korendo, Ewa Krauss, Małgorzata Małolepsza, Faustyna Mounis, Zdzisława Orłowska-Popek, Magdalena Peterek, Marek Pieniążek, Adriana Prizel-Kania, Anna Seretny, Anna Siudak, Agnieszka Ślęzak, Małgorzata Waliszko, Jowita Wilk, Ewa Źródlewska-Banachowicz
Redakcja: Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek, Anna Siudak
Znajdujące się w książce publikacje o wymiarze zarówno teoretycznym, jak i praktycznym, poświęcone są problematyce nauczania języka obcego i drugiego oraz nabywaniu i uczeniu języka w sytuacji zaburzeń rozwoju. Publikacja ta jest dowodem na konieczność współpracy logopedów i glottodydaktyków w zmaganiu się ze współczesnymi problemami związanymi z dwu- i wielojęzycznością, a autorzy podkreślają, że współpraca ta wymaga aktualnej wiedzy z zakresu neurobiologii procesów uczenia się.
Z recenzji prof. UAM dr hab. Małgorzaty Rutkiewicz-Hanczewskiej:
"Recenzowana publikacja jest doskonalą, bo wszechstronną odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnej glottodydaktyki i neurologopedii, zważywszy na brak systematycznej dydaktyki nauczania języków odziedziczonych, która nie została jeszcze opracowana, z uwagi na rodzące się standardy diagnozy funkcji komunikacyjnych i językowych dzieci emigrantów, a także nowe doniesienia z zakresu neurobiologii procesów uczenia się. Zawarte w publikacji teksty są cenne zarówno dla specjalistów (glottodydaktyków, neurologopedów, logopedów, pedagogów), jak i rodziców dzieci, dla których język polski jest językiem odziedziczonym, dla nauczycieli osób dorosłych kolejnego pokolenia emigrantów, a także tych, dla których polszczyzna z wyboru lub ciekawości jest drugim i kolejnym językiem obcym."
Tagi: neurologopedia książka
Neurologopedia Glottodydaktyka i logopedia z perspektywy neurobiologicznej - Tom 2
Autor: Marzena Błasiak-Tytuła, Dominika Bucko, Jagoda Cieszyńska-Rożek, Przemysław E. Gębal, Agnieszka Jasińska, Magdalena Kalita, Sławomira Kołsut, Marta Korendo, Ewa Krauss, Małgorzata Małolepsza, Faustyna Mounis, Zdzisława Orłowska-Popek, Magdalena Peterek, Marek Pieniążek, Adriana Prizel-Kania, Anna Seretny, Anna Siudak, Agnieszka Ślęzak, Małgorzata Waliszko, Jowita Wilk, Ewa Źródlewska-Banachowicz
Redakcja: Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek, Anna Siudak
Wstęp.
Ocena rozwoju mowy dzieci polskich za granicą - na podstawie badań w północnych Włoszech.
Kształtowanie kompetencji leksykalnej uczących się - ku optymalizacji działań dydaktycznych.
Neurobiologiczne uwarunkowania procesu glottodydaktycznego. W stronę językowych badań neurodydaktycznych.
Język ojczysty jako narzędzie technologii społecznej: polityka językowa w edukacji.
Dwujęzycznośc w praktyce glottodydaktycznej - programy i podręczniki dla dzieci i młodzieży uczącej się za granicami Polski.
Dwujęzyczne dzieci dyslektyczne w polskiej szkole za granicą. Na przykładzie Polskiej Szkoły obotniej w Plymouth.
Nauczanie języka polskiego jako odziedziczonego dzieci zagrożonych dysleksją.
Polski jako język odziedziczony - zasada focus on form w nauczaniu gramatyki.
Programowanie języka polskiego jako obcego na zajęciach z cudzoziemcami - wprowadzanie zaimków.
Rola kompetencji fonologicznej we współczesnych koncepcjach glottodydaktycznych - ujęcie diachroniczne.
Techniki audytywne w ćwiczeniach artykulacyjnych dla obcokrajowców.
Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem tekstów internetowych na lekcjach języka polskiego jako obcego.
Rozwijanie językowych kompetencji komunikacyjnych u dorosłych osób dwujęzycznych.
Dwujęzyczność w praktyce glottodydaktycznej - nauczanie dorosłych języka polskiego jako odziedziczonego: program nauczania i praa z tekstem.
Nauczanie języka poprzez strategię ludyczną w każdej grupie wiekowej.
Zespół Klinefeltera to jedna z najczęściej występujących anomalii chromosomowych,...
czytaj więcej