Opis
Nauczanie teorii umysłu. Program nauczania dla dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi zabrzeniami społecznymi
Autor: Kirstina Ordetx
Ponad 200 kolorowych kart do wykorzystania.
W niniejszej książce przedstawiono skuteczny, łatwy do wprowadzenia program nauczania, dzięki któremu dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi trudnościami społecznymi mogą rozwinąć rzetelne podstawy teorii umysłu (inaczej: czytania umysłu lub wnioskowania społecznego), czyli zdolności wyciągania wniosków na temat stanów umysłu innych osób i przewidywania na tej podstawie ich zachowania.
Program jest przeznaczony do stosowania w niewielkich grupach dzieci i młodzieży w wieku 7–16 lat.
W książce czytelnik znajdzie informacje, jak przeprowadzić kolejne zajęcia krok po kroku, a także kolorowe materiały do wykorzystania oraz wzory listów do rodziców, zawierające wskazówki, jak ćwiczyć w domu.
Spis treści
Nauczanie teorii umysłu. Program nauczania dla dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi zabrzeniami społecznymi
Autor: Kirstina Ordetx
Zajęcia 1 Nazywanie uczuć
Zajęcia 2 Znaki i sygnały
Zajęcia 3 Co ja czuję?
Zajęcia 4 Ciepło - zimno
Zajęcia 5 Dymki myśli
Zajęcia 6 Odegraj to
Zajęcia 7 Uczucia wynikają z myślenia
Zajęcia 8 Społęczna siódemka
Zajęcia 9 Wieloznaczność
Zajęcia 10 Mówienie a słuchanie
Zajęcia 11 Rozmowy
Zajęcia 12 Samoocena
Dodatek A Lista doświadczeń społecznych
Dodatek B Listy do opiekunów
Uczucia - karty obrazkowe bez podpisów
Uczucia - karty obrazkowe z podpisami
Uczucia - karty wyrazowe
Znaki i sygnały - karty wyrazowe
Sytuacje - karty obrazkowe
Odegraj to - karty sytuacyjne
Uczucia wynikają z myślenia - karty obrazkowe
Język metaforyczny - karty
Opowiadanie - karty