METODOLOGIA BADAŃ SPOŁECZNYCH
- Wydawca: PWN
- Rok wydania: Warszawa 2012
- Wydanie: 2
- Ilość stron: 496
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788301149994
83,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 81,90 zł
Wznowienie klasycznej pracy omawiającej całościowo problemy metodologii badań społecznych. Stanowi podsumowanie wieloletnich badań i przemyśleń jednego z największych polskich specjalistów w tej dziedzinie, którego dorobek naukowy inspiruje kolejne pokolenia badaczy i teoretyków nauk społecznych. Z czasem uzyskała charakter pracy klasycznej w polskiej socjologii.
Pozycja obowiązkowa w biblioteczce każdego socjologa! Adresowana także do przedstawicieli innych nauk społecznych, jak psychologia czy psychologia społeczna, pedagogika, nauki polityczne czy ekonomiczne, a nawet do bardziej empirycznie zorientowanych adeptów nauk prawnych.
1. Problematyka i metody badań
2. Zjawiska społeczne i odpowiadające im pojęcia
3. Definiowanie pojęć i dóbr wskaźników
4. Rodzaje twierdzeń
5. Uzasadnianie twierdzeń. Empiryczna weryfikacja hipotez
6. Wyjaśnianie i przewidywanie
7. Budowa teorii
8. Praktyczne zastosowania socjologii