LOGIŚ I JA ĆWICZENIA LOGICZNEGO MYŚLENIA ANALOGIE - ETAP II
- Wydawca: WiR
- Rok wydania: 2015
- Ilość stron: 50
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788362739691
42,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 39,00 zł
Logiś i ja to seria ćwiczeń kształtujących umiejętność logicznego myślenia. Wykonywanie zadań z Logisiem to umysłowy trening, który ułatwi dziecku przyszłą edukację w szkole.
Zeszyt Analogie - etap 2 - to obszerny zestaw zadań myślenia przez analogię o wyższym poziomie trudności.
W zadaniach wykorzystano kilka różnych typów analogii – obiekty łączą takie relacje jak: wielkość, ilość, funkcja, relacja „część do całości”, przeciwieństwa, cechy.
Myślenie przez analogię to umiejętność wnioskowania, odgadnięcia reguły i jej zastosowania. Doskonalenie tego mechanizmu rozumowania usprawnia lewą półkulę mózgu, pomaga dzieciom w nauce języka, przedmiotów ścisłych oraz reguł społecznych.
Zestaw ćwiczeń składa się z dwóch części:
1. Zadania oparte na materiale tematycznym (strony: 1-26).
Ćwiczenia zostały uporządkowane pod względem stopnia trudności – od najłatwiej-szych relacji (wielkość, ilość) po trudniejsze (funkcje, cechy). Dziecko powinno odgadnąć regułę (na zasadzie podobieństwa) w oparciu o dwa przykłady, a następnie zastosować ją w ostatnim przykładzie. Spośród trzech obrazków do wycięcia dziecko wybiera ten prawidłowy i wkleja w puste miejsce.
Na stronach 24-26 wprowadzono nowy typ zadania, w którym należy wybrać dowolny zestaw obrazków, rozciąć je, a następnie samodzielnie ułożyć na szablonie w taki sposób, by utworzyły logiczną relację. To ćwiczenie trudniejsze, przeznaczone dla dzieci, które dobrze radzą sobie z pozostałymi zadaniami w zestawie.
2. Zadania oparte na materiale atematycznym (strony: 27-50).
W tej części ćwiczymy odgadywanie relacji zachodzących pomiędzy figurami geometrycznymi. Zadaniem dziecka jest odkrycie reguły, wskazanie brakującego elementu, na koniec – przerysowanie go w białym polu. Stopień trudności ćwiczeń atematycznych wzrósł dzięki wprowadzeniu złożonych elementów graficznych, większej ilości zadań wymagających liczenia lub analizowania wieloelementowych układów figur.
Na stronach 48-50, analogicznie jak w części tematycznej, przygotowano 4 zestawy figur do rozcięcia i samodzielnego ułożenia.