Opis
Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu Praktyczne porady dla rodziców
Autor: Christopher Lynch
Dla dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu zwykłe codzienne sytuacje w szkole czy w domu często stanowią nieustające źródło lęku. To on jest jedną z przyczyn gniewu, frustracji, a nawet agresji. Negatywnie wpływa też na umiejętności społeczne dziecka, jego zdolności zapamiętywania i koncentrację. Czy można temu zaradzić?
Christopher Lynch, psycholog kliniczny z ponaddwudziestoletnią praktyką, w przystępny sposób tłumaczy, jak rozpoznać, czy dziecko odczuwa lęk, oraz wyjaśnia, jakie sytuacje powodują jego nasilenie. Autor szczegółowo omawia pięć głównych czynników będących źródłem lęku.
Praktyczne zalecenia, które proponuje w każdym rozdziale, pomagają dziecku uspokoić ciało i umysł oraz uczą umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Poradnik Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu stanowi wsparcie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów w pracy nad opanowaniem lęku. Jest również pomocny w łagodzeniu jego skutków i odblokowywaniu potencjału drzemiącego w młodym człowieku.
Dzięki tej książce:
- Nauczysz się rozpoznawać objawy lęku u dziecka
- Dowiesz się, jak zidentyfikować sytuacje, które nasilają lęk
- Poznasz pięć najważniejszych czynników będących źródłem lęku
- Nauczysz dziecko zarządzania lękiem
- Zachęcisz dziecko do rozwijania mocnych stron.
Christopher Lynch jest amerykańskim psychologiem klinicznym specjalizującym się w leczeniu stresu i lęku u dzieci. Obecnie sprawuje funkcję dyrektora oddziału pediatrycznej medycyny behawioralnej w szpitalu dziecięcym Goryeb, gdzie prowadzi Aspirations – program nauki zarządzania życiem adresowany do dzieci autystycznych. Doktor Lynch ma ponaddwudziestoletnie doświadczenie w pracy z młodymi pacjentami. Do jego głównych celów należy rozwijanie u dzieci umiejętności, dzięki którym będą z powodzeniem radzić sobie w życiu.
Spis treści
Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu Praktyczne porady dla rodziców
Autor: Christopher Lynch
Rozdział 1 Lęk przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
Rozdział 2 Wskazówki sygnalizujące lęk
Rozdział 3 Identyfikacja "pięciu głównych podejrzanych"
Rozdział 4 Główny podejrzany nr 1 - sztywność
Rozdział 5 Główny podejrzany nr 2 - wrażliwość sensoryczna
Rozdział 6 Główny podejrzany nr 3 - wyzwania społeczne
Rozdział 7 Główny podejrzany nr 4 - bariery komunikacyjne
Rozdział 8 Główny podejrzany nr 5 - frustracja wykonyanym zadaniem
Rozdział 9 Umiejętności radzenia sobie wspomagające ciało i umysł
Rozdział 10 Pięciu głównych podejrzanych w szkole
Rozdział 11 Akceptacja mocnych stron
Rozdział 12 Radzenie sobie przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu