EDUKACJA ZDROWOTNA PODSTAWY TEORETYCZNE METODYKA PRAKTYKA
- Wydawca: PWN
- Rok wydania: 2017
- Wydanie: I
- Ilość stron: 515
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788301192044
99,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 99,90 zł
Edukacja zdrowotna Podstawy teoretyczne metodyka praktyka
Redakcja: Barbara Woynarowska
Część I "Edukacja zdrowotna - podstawy teoretyczne i metodyczne" zawiera 11 rozdziałów.
W dwóch pierwszych omówiono kluczowe pojęcia edukacji zdrowotnej - zdrowie i czynniki je warunkujące.
W kolejnych rozdziałach przedstawiono koncepcje współczesnej edukacji zdrowotnej, jej związki z terapią, profilaktyką chorób i promocją zdrowia, teorie wykorzystywane w edukacji zdrowotnej i jej aspekty etyczne.
Trzy następne rozdziały dotyczą kompetencji osób prowadzących edukację zdrowotną i jej metodyki, ze zwróceniem szczególnej uwagi na metody aktywizujące i wykorzystanie nowych technologii informacyjnych.
W ostatnim rozdziale omówiono specyfikę edukacji zdrowotnej w różnych siedliskach: rodzinie, przedszkolu i szkole, szpitalu i przychodniach medycznych.
Część II "Wybrane obszary tematyczne edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży" składa się także z 11 rozdziałów.
W pierwszym scharakteryzowano dzieciństwo i młodość w kontekście edukacji zdrowotnej, dwa następne rozdziały dotyczą specyfiki tej edukacji u dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi i niepełnosprawnością intelektualną.
W następnych siedmiu rozdziałach omówiono edukację do: dbałości o ciało, zdrowia psychicznego, prawidłowego żywienia, zwiększenia aktywności fizycznej, bezpieczeństwa, zdrowia seksualnego oraz bycia aktywnym pacjentem.
Tagi: edukacja zdrowotna woynarowska ,
Edukacja zdrowotna Podstawy teoretyczne metodyka praktyka
Redakcja: Barbara Woynarowska
Przedmowa
CZĘŚĆ I. PODSTAWY TEORETYCZNE I METODYCZNE EDUKACJI ZDROWOTNEJ
Rozdział 1. Zdrowie – podstawowe pojęcie w edukacji zdrowotnej
Rozdział 2. Czynniki warunkujące zdrowie
Rozdział 3. Dbałość ludzi o zdrowie
Rozdział 4. Terminologia, cele i koncepcje współczesnej edukacji zdrowotnej
Rozdział 5. Edukacja zdrowotna w terapii, profilaktyce chorób i innych problemów zdrowotnych oraz w promocji zdrowia
Rozdział 6. Teorie i modele wykorzystywane w edukacji zdrowotnej
Rozdział 7. Etyczne aspekty edukacji zdrowotnej
Rozdział 8. Rola i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną
Rozdział 9. Metodyka edukacji zdrowotnej
Rozdział 10. Technologie informacyjne w edukacji zdrowotnej
Rozdział 11. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach
CZĘŚĆ II. WYBRANE OBSZARY TEMATYCZNE W EDUKACJI ZDROWOTNEJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Wprowadzenie
Rozdział 1. Okres dzieciństwa i dorastania w kontekście potrzeb i realizacji edukacji zdrowotnej
Rozdział 2. Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi
Rozdział 3. Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną
Rozdział 4. Edukacja do dbałości o ciało
Rozdział 5. Edukacja do zdrowia psychicznego
Rozdział 6. Edukacja żywieniowa
Rozdział 7. Edukacja do zwiększenia aktywności fizycznej
Rozdział 8. Edukacja do bezpieczeństwa
Rozdział 9. Edukacja do zdrowia seksualnego
Rozdział 10. Edukacja w zapobieganiu zachowaniom ryzykownym
Rozdział 11. Edukacja do bycia aktywnym pacjentem
Bibliografia
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy
O Autorach