Opis
Książka Zaburzenia integracji sensorycznej dostarcza wiele praktycznych i skutecznych wskazówek oraz porad postępowania z dziećmi dotkniętymi dysfunkcją sensoryczną. Autorzy skupiając się na wczesnej interwencji pokazują, że dzieci u których zdiagnozowano to schorzenie mogą osiągnąć swój pełny potencjał w domu, szkole i społeczności.
Autorki opisują i analizują objawy, przyczyny, dodatkowe czynniki oraz zachowania związane z zaburzeniami integracji sensorycznej, zwłaszcza w ramach autyzmu, ADHD i zaburzeń dwubiegunowych, skupiając się m.in. na pomocnych ćwiczeniach, tajnikach diagnozy oraz modyfikacji programów edukacyjnych.
Książka jest napisana w sposób zrozumiały i przystępny, stanowiąc niezastąpione źródło wiedzy dla rodzin, nauczycieli i opiekunów mających kontakt z dziećmi doświadczającymi zaburzeń integracji sensorycznej.
Polly Godwin Emmons ma licencjat z biologii i psychologii zdobyty na uniwersytecie Binghamton, a także dyplom magistra pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) uzyskany w Elmira College. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia.
Liz McKendry Anderson jest magistrem pedagogiki (specjalność: edukacja podstawowa) w Lesley College i magistrem pedagogiki specjalnej na uniwersytecie Binghamton. Ma także uprawnienia w zakresie pedagogiki specjalnej dzieci do dwunastego roku życia. Była dyrektorką agencji Edukacja dla Wczesnej Interwencji, a obecnie robi doktorat z pedagogiki na uniwersytecie Binghamton.
Tagi:
integracja sensoryczna ,
Spis treści
1. Czym jest integracja sensoryczna?
4. Dysfunkcja sensoryczna w szkole
5. Strategie działania w domu i szkole
6. Więcej o zespole Aspergera
7. Ellie i Dylan: Dziesięć lat później
Podsumowanie
Dodatek 1:Ćwiczenia wspomagające integrację sensoryczna
Dodatek 2: Opcje dotyczące terapii