WSPÓŁCZESNE SYSTEMY MOTYWACYJNE TEORIA I PRAKTYKA.
- Wydawca: PWN
- Rok wydania: 2012, dodruk 2022
- Wydanie: I
- Ilość stron: 336
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788301169978
69,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 69,90 zł
W dzisiejszych czasach podstawą sukcesu każdej firmy są kompetencje i umiejętności ludzi w niej zatrudnionych. Dobrze zaprojektowane i realizowane systemy motywacyjne pozwalają na pozyskiwanie i utrzymywanie najlepszych pracowników, wpływając na uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej przez firmy.
Praca została podzielona na dwie części, które łącznie stanowią kompleksowe ujęcie omawianego problemu. W pierwszej z nich opisane zostały zagadnienia będące syntezą wiedzy dotyczącej teorii motywacji takie, jak:
Druga część ma charakter praktyczny – autor omawia w niej sposoby motywowania trzech grup pracowników tzn. pracowników wiedzy, handlowców i menedżerów wyższego szczebla. Rozdziały te uwzględniają specyfikę pracy każdej wymienionej grupy zawodowej i odpowiadają na problemy występujące podczas tworzenia i realizowania systemów motywacyjnych dla każdej z nich.
Autor omawia zarówno teorie motywacji, jak i praktyki stosowane w przedsiębiorstwach w sposób krytyczny, co zachęca czytelnika do samodzielnego analizowania przedstawionych zagadnień.
Książka jest przeznaczona dla praktyków zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach oraz studentów wielu specjalności obejmujących tę tematykę.
Jacek Woźniak jest profesorem w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. W latach 1990-2005 był trenerem, projektantem szkoleń i dyrektorem firmy szkoleniowej. Współpracował z kilkudziesięcioma firmami międzynarodowymi w Polsce, planując i prowadząc wieloletnie cykle szkoleniowe z zakresu umiejętności społecznych i osobistych. Pracował jako konsultant w Europie Wschodniej dla wielu organizacji międzynarodowych, w tym Banku Światowego, World Wildlife Found, US AID czy Mott Foundation.
CZĘŚĆ I. Teoria i praktyka współczesnych systemów motywacyjnych
ROZDZIAŁ 1. Wiedza o motywacji, systemy motywacyjne i podstawowe teorie motywacji
1.1.Motywacja a motywowanie - zakres znaczeniowy pojęć
1.2.Motywowanie czy manipulowanie - definicja systemów motywacyjnych
1.3.Przykład: zarządzanie motywacją w firmie A.Blikle
1.4.Podstawowe teorie potrzeb (treści motywacji)
1.5.Teorie procesu motywacji
ROZDZIAŁ 2. Wskaźniki stanu motywacji
2.1.Wprowadzenie - badania nad wskaźnikami stanu motywacji w organizacji
2.2.Satysfakcja z pracy i jej znaczenie motywacyjne
2.3.Zaangażowanie organizacyjne
2.4.Postrzegane wsparcie ze strony organizacji
2.5.Osobiste zaangażowanie w pracę
2.6.Wskaźniki fluktuacji personelu oraz ich prognozowanie
2.7.Współczesne badania nad satysfakcją pracowników
2.7.1.Współczesne badania nad stanem motywacji pracowników - zasady ogólne
2.7.2.Wykorzystanie badania nad satysfakcją pracowników - przykład
3.Systemy motywacyjne a wynagradzanie
3.1.Motywatory finansowe a koncepcja wynagrodzenia całkowitego
3.2.Bieżące wynagrodzenia gwarantowane
3.3.Wynagrodzenia zmienne
3.4.Świadczenia dodatkowe
3.4.1."Kafeteryjne" systemy świadczeń
3.4.2.Świadczenia partycypacyjne
3.5.Wynagrodzenie odroczone
3.6.Trendy w rozwoju form wynagrodzenia finansowego
ROZDZIAŁ 4. Motywujące środowisko pracy
4.1.Stres a ocena środowiska pracy
4.2.Stres w pracy jako problem zarządzania
4.3.Redukcja stresu jako czynnik motywacyjny
4.4.Redukcja stresu w pracy a harmonogramy pracy
4.5.Przekazywanie uprawnień decyzyjnych pracownikom a wymagania środowiska
pracy
4.6.Modyfikacja przestrzeni i zacieranie granic miedzy pracą a domem
ROZDZIAŁ 5. Systemy motywacyjne związane rozwojem zawodowym
5.1.Znaczenie motywacyjne procedur organizacyjnych związanych z rozwojem kompetencji zawodowych pracowników
5.2.Narzędzia systemów motywacyjnych związanych z rozwojem zawodowym w fazie
adaptacji do pracy
5.3.Narzędzia z obszaru rozwoju zawodowego stosowane wobec dojrzałych pracowników jako element systemów motywacyjnych
5.4.Procedury motywacyjne związane z zarządzaniem talentami
5.5.Motywacyjne działania rozwojowe stosowane w fazie derekrutacji
CZĘŚĆ II. Trzy zastosowania systemów motywacyjnych
ROZDZIAŁ 6. Systemy motywowania kadry kierowniczej najwyższego szczebla
6.1.Wysokość wynagrodzenia jako czynnik motywujący zarządy - z perspektywy teorii zarządzania
6.2.Teoria agencji jako uzasadnienie struktury pakietu wynagrodzeń dla zarządów
6.3.Wyniki dotyczące uspójnienia wynagrodzeń prezesa i interesów akcjonariuszy
w specyficznej sytuacji strategicznej, uzyskane w ramach teorii agencji
6.4.Czy prezesi mają wpływ na wyniki działania firmy?
6.5.Niefinansowe czynniki motywowania prezesów do działania w interesie firmy
ROZDZIAŁ 7. Zarządzanie systemami motywacji dla pracowników wiedzy
7.1.Zarządzanie pracownikami wiedzy jako problem w naukach o zarządzaniu 7.2.Gospodarka oparta na wiedzy - pracownicy wiedzy i ich rola zawodowa
7.3.Typologie zadań realizowanych przez pracowników wiedzy
7.4.Systemy motywacyjne stosowane wobec pracowników wiedzy różnych typów
7.5.Specyficzne zadania wynikające z wymogów zarządzania wiedzą w organizacji oraz problemy motywacyjne z tym związane
ROZDZIAŁ 8. Zarządzanie motywacją handlowców
8.1.Handlowcy, sprzedawcy, "misjonarze" - o zróżnicowaniu w działach handlowych firm
8.2.Sposoby motywowania finansowego i wynagradzania handlowców
8.3.Motywacyjne znaczenie systemów kontroli
8.4.Zarządzanie motywacją w zespołach handlowych
8.5.Konkursy dla sprzedawców
8.6.Systemy motywacyjne z obszaru zarządzania rozwojem stosowane wobec dla handlowców
8.7.Systemy motywacyjne dla handlowców a ograniczanie fluktuacji kadr
Zespół policystycznych jajników to zaburzenie, które charakteryzuje się: nieregularnymi...
czytaj więcejZrozumienie mechanizmów odpowiedzialnych za krzepnięcie jest fundamentalne, aby móc...
czytaj więcej