Opis
DASZ RADĘ! Karty pracy do zajęć rewalidacyjntych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Dla uczniów szkół ponadpodstawowych
Autor: Małgorzata Leduchowska
Dasz radę! to karty pracy do zajęć rewalidacyjnych stworzone przez nauczycielkę dla uczniów. Autorka, Małgorzata Leduchowska, pracuje z młodzieżą z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w szkole ponadpodstawowej. Zauważyła, że uczniowie na tym poziomie kształcenia często mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem i analizą prostych tabel czy wykresów.
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów szkół ponadpodstawowych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Składa się z trzech głównych części:
– Praca z tekstem
– Praca z danymi liczbowymi
– Praca nad sobą.
Dzięki pracy z publikacją uczniowie zyskają umiejętności potrzebne nie tylko w szkole, ale również w codziennym życiu. Zadania związane z wyzwaniami każdego dnia, od analizowania przepisów kulinarnych przez odczytywanie danych z ogłoszeń po rozpoznawanie własnych emocji, to cenna pomoc dla młodych ludzi.
„Od września 2019 roku, kiedy to trafiłam do szkoły jako bardzo zmotywowany do pracy, ale również przerażony nauczyciel, prowadzę zajęcia rewalidacyjne w szkole ponadpodstawowej. Zauważyłam, że wielu uczniów ma trudności z odczytywaniem danych z wykresów bądź tabel oraz z czytaniem ze zrozumieniem. Dlatego postanowiłam skupić się na rozwijaniu tych umiejętności i zaczęłam tworzyć swoje własne karty pracy. Książka składa się z trzech działów: Praca z tekstem, Praca z danymi liczbowymi oraz Praca nad sobą. Materiały, które w niej znajdziesz, pomogą Ci rozwinąć umiejętności czytania ze zrozumieniem, odczytywania danych z wykresu oraz ułatwią ci lepsze poznanie siebie”.
Ze Słowa od Autorki
O autorce
MAŁGORZATA LEDUCHOWSKA – absolwentka biologii na Uniwersytecie Łódzkim oraz pedagogiki na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Pracuje jako pedagog specjalna w jednej z warszawskich branżowych szkół specjalnych. Pracę traktuje jako swoją misję. Ciągle stara się udowadniać, że niemożliwe nie istnieje.