• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-codziennosc-szkoly-uczen_12899_150x190

CODZIENNOŚĆ SZKOŁY UCZEŃ

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2014
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 308
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 9788378505310
30,07 zł
27,06 zł 30.07 27.063 PLN 1
Bezpłatna dostawa przy zakupach
powyżej 300zł
Najniższa cena z 30 dni: 27,06 zł
Produkt niedostępny
Powiadom o dostępności produktu
Imię i nazwisko
Email
Telefon

Opis

Najnowsza publikacja pod red. Ewy Bochno, Inetty Nowosad i Mirosława J. Szymańskiego stanowi bezpośrednią kontynuację tomu Codzienność szkoły. Nauczyciel, poddającej filozoficznej analizie pojęcie codzienności i osadzającej w niej nauczyciela, jako indywidualności „o rozszerzonym profilu zawodowym i jednocześnie otwartym podejściu do wykonywanych zadań”. Nie inaczej jest w tym przypadku, jednak tym razem w realiach codzienności i wśród jej atrybutów (czas, przestrzeń, powszedniość etc.) osadzono ucznia, analizie poddając trzy aspekty jego szkolnej codzienności: dyskurs polityczno-oświatowy (m.in. kwestia reform szkolnictwa i obniżenia wieku szkolnego), kwestie edukacyjne (edukacja ekologiczna, wychowanie fizyczne jako element zdrowego trybu życia) i wreszcie – codzienność uczniów o specjalnych potrzebach Edukacyjnych (uczeń niepełnosprawny, uczeń nieprzystosowany społecznie, uczeń ubogi).
Z Wprowadzenia


Zainteresowanie problematyką codzienności szkoły wynika z potencjału, jaki tkwi w warunkach oraz w doświadczeniach głównych podmiotów […] jest okazją do tego, by podjąć próbę oglądu rzeczywistości szkolnej jako rzeczywistości uporządkowanej, której zjawiska ujęte są we wzory narzucające się postrzeganiu. Codzienność stwarza możliwość wejścia w intersubiektywny świat podmiotów szkolnej rzeczywistości […]. Istotne zatem jest analizowanie doświadczeń jej uczestników w naturalnym biegu dnia. Ważne okazują się poznanie sensu doświadczeń i nadawanych im znaczeń, a także refleksja nad tym, że być może to, w czym uczestniczymy, nie jest wcale mało ważne, gdyż wyznacza kierunek rozwoju i zmiany. […]
Książka Codzienność szkoły. Uczeń jest oglądem szkolnej codzienności związanej przede wszystkim z funkcjonowaniem w niej ucznia. Atutem zebranych w niej tekstów jest odwołanie się do analiz literaturowych i badań własnych diagnozujących, opisujących i interpretujących szkolną rzeczywistość, ukazanie nie tylko trudnych czy niepokojących praktyk, ale również możliwości ich rozwiązywania czy przezwyciężania. Wielość podejmowanych analiz i różny stopień ogólności tekstów pozwolił na podzielenie publikacji na trzy części. Pierwsza dotyczy problemów codzienności wynikających z dyskursu polityczno-oświatowego, druga – edukacyjnych aspektów codzienności ucznia, a trzecia – codziennego funkcjonowania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Spis treści

I. Problemy codzienności szkoły w dyskursie polityczno-oświatowym
Bogusław Śliwerski, Jak władze edukacyjne malują społeczeństwu PISA-nki    29
Inetta Nowosad, Obszary wspierania i zabezpieczania jakości edukacji    43
Maria Fudali, Gimnazjum – naprawić czy zlikwidować?    61
Renata S. Zaborek, Gimnazjum – instytucja rozwoju ucznia czy selekcji?    77
Klaudia Błaszczyk, Rola rodziców w polskiej szkole w kontekście strategii oświatowych wybranych państw europejskich    87
Magdalena Grochowalska, Codzienność szkoły konstytuująca się w rodzicielskim dyskursie o edukacji   103
Agata Rzymełka-Frąckiewicz, Obniżenie wieku szkolnego – sukces  czy porażka reformy edukacyjnej? Na podstawie opinii rodziców  dzieci szkolnych – sześciolatków   117

II. Edukacyjne aspekty codzienności ucznia
Ewa Kobyłecka, Edukacja aksjologiczna w przestrzeni szkolnej codzienności   131
Leokadia Wiatrowska, Problemy edukacyjne dzieci – wychowanie z karą
i nagrodą w tle   143
Joanna Smyła, Kontrowersje wokół edukacji dziewcząt i chłopców   157
Ewa Bochno, Grupa studencka jako miejsce gromadzenia zasobów zaufania
Komunikat z badań   169
Sylwia Gwardys-Szczęsna, Edukacja ekologiczna w codzienności szkolnej
Pozory i braki   183
Bożena Alejziak, Uczestnictwo w kulturze fizycznej jako element  zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży   197
Edyta Bartkowiak, Edukacja wczesnoszkolna w dwóch (niecodziennych) wariantach
Analiza porównawcza wybranych teorii nauczania    209
Agnieszka Bojarska-Sokołowska, Pozaszkolna edukacja matematyczna dzieci   221

III. Codzienność uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Katarzyna Marciniak-Paprocka, Uczeń nieprzystosowany społecznie i jego funkcjonowanie w szkole w myśl edukacji inkluzyjnej   237
Danuta Apanel, Rzeczywistość szkolna ucznia niepełnosprawnego i jego nauczyciela w edukacji integracyjnej   247
Ewa Jędrzejowska, Dziecko ryzyka dysleksji w szkolnej rzeczywistości   259
Jarosława Lach, Funkcjonowanie uczniów z domów dziecka w środowisku szkolnym   271
Maria Szymańska, Ubogie dzieci w przestrzeni szkoły – wybrane wyzwania współczesnej szkoły   283
Aleksandra Sander, Czynniki ryzyka w opinii uczniów – uczestników projektu „Transgraniczna sieć na rzecz zapobiegania uzależnieniom w Euroregionie Pomerania (III faza projektu)” w perspektywie critical life event   297
 

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

PRODUKTY POWIĄZANE

55,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 55,00 zł

POLECAMY

34,99 zł
29,74 zł
Najniższa cena z 30 dni: 34,99 zł
69,60 zł
55,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 55,90 zł
98,00 zł
89,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 89,90 zł
29,90 zł
26,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 29,90 zł
30,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 30,00 zł
10,50 zł
Najniższa cena z 30 dni: 10,50 zł
29,90 zł
26,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 29,90 zł
29,90 zł
26,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 29,90 zł
24,90 zł
23,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 23,00 zł
79,00 zł
69,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 69,90 zł
140,00 zł
123,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 114,90 zł
79,90 zł
71,91 zł
Najniższa cena z 30 dni: 71,91 zł
33,60 zł
30,24 zł
Najniższa cena z 30 dni: 30,24 zł
59,00 zł
51,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 51,90 zł
329,00 zł
298,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 279,90 zł
46,00 zł
39,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 39,60 zł