
AUTYZM JAK POMÓC RODZINIE
- Wydawca: GWP
- Rok wydania: 2010
- Wydanie: I
- Ilość stron: 320
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788374892971
29,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 29,90 zł
AUTYZM Jak pomóc rodzinie
Autor: Jonathan Parker , Peter Randall
Środowiska naukowe i lekarskie coraz częściej zaczynają dostrzegać napięcia, obciążenia, ale i radości związane z opieką nad dzieckiem autystycznym. Książka ta prezentuje najważniejsze wyniki projektu badawczego przeprowadzonego przez Centrum Oceny i Wsparcia dla Rodzin oraz rozmów z rodzicami i rodzeństwem autystycznych dzieci i młodzieży.
Książka „Autyzm. Jak pomóc rodzinie” jest cennym źródłem informacji dla szerokiej rzeszy profesjonalistów pracujących z autystycznymi dziećmi i ich rodzinami, w tym dla nauczycieli szkół specjalnych, pracowników opieki społecznej oraz pediatrów. Zainteresuje również psychologów szkolnych oraz rodziny osób autystycznych.
1. „ Coś jest nie w porządku z naszym dzieckiem”
- Diagnostyczne manewry.
- Co czują rodzice?
- Stres odczuwany przez dziecko autystyczne.
- Potrzeby specjalistów.
2. Zaspokojone i niezaspokojone potrzeby rodziny.
- Potrzeby - definicja.
- Projekt badawczy.
- Załącznik A.
- Indywidualne doświadczenia rodziców.
3. Diagnoza.
- Wskazówki dla rodziców.
4. Pomyłki diagnostyczne i zaburzenia podobne do autyzmu.
- Zespół Aspergera (ZA).
- Zaburzenie semantyczno-pragmatyczne.
- Obecna ocena zaburzenia semantyczno-pragmatycznego.
5. Wpływ autyzmu na rodziców: Cz. I.
- Ogólne trudności doświadczane przez rodziców.
- Interakcje rodzic – dziecko.
6. Wpływ autyzmu na rodziców: Cz. II.
- Stosunek rodziców do stosowania leków.
- Rodzeństwo dzieci autystycznych.
- Rodzice a trudne zachowania dzieci.
7. Rodzina a zachowania trudne.
- Perspektywa behawioralna i systemowa.
- Skuteczność terapii rodzin w odniesieniu do autyzmu.
- Wypracowane przez rodziców strategie radzenia sobie z zachowaniami trudnymi.
- Stawiane czoła zachowaniom trudnym: ogólne zasady.
- Wypracowane przez rodziców strategie radzenia sobie z najczęściej występującymi zachowaniami trudnymi.
- Napady złości/ agresja.
- Zachowania stereotypowe.
- Nadaktywność.
- Zachowania destrukcyjne.
- Lęki.
8. Strategie dotyczące nauczania.
- Zapewnienie możliwości nauki
- Integracja dzieci autystycznych.
- Autyzm a nauka w szkole.
- Uczniowie „dobrze funkcjonujący”.
- Strategie przyjęte przez rodziców.
- Wskazówki dla rodziców.
9. Autyzm a dojrzewanie.
- Normalizacja.
- Seksualność.
Zespół łamliwego chromosomu X jest genetycznym schorzeniem, które wpływa na rozwój...
czytaj więcej