Opis
Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami. Część 2. Zakres ćwiczeń doskonalących opanowanie umiejętności rozpoznawania i czytania sylab zbliżonych do siebie graficznie, wyrazów, zdań oraz pisania liter
Autor: Alicja Tanajewska, Renata Naprawa
Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami. Część 2. Zakres ćwiczeń doskonalących opanowanie umiejętności rozpoznawania i czytania sylab zbliżonych do siebie graficznie, wyrazów, zdań oraz pisania liter przeznaczone są dla:
- uczniów z trudnościami w uczeniu się i zdobywaniu wiadomości oraz umiejętności z edukacji polonistycznej,
- uczniów z trudnościami w pisaniu, czytaniu sylab, wyrazów i zdań,
- uczniów objętych zindywidualizowaną ścieżką kształcenia w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne, tj. edukacji polonistycznej,
- uczniów objętych zajęciami indywidualnymi w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne, tj. edukacji polonistycznej,
- uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
- uczniów uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,
- uczniów z deficytami rozwojowymi w zakresie percepcji wzrokowej, słuchowej.
Spis treści
Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami. Część 2. Zakres ćwiczeń doskonalących opanowanie umiejętności rozpoznawania i czytania sylab zbliżonych do siebie graficznie, wyrazów, zdań oraz pisania liter
Autor: Alicja Tanajewska, Renata Naprawa
1.1. Zakres ćwiczeń doskonalących umiejętność opanowania sprawności w zakresie techniki i tempa czytania
a. Wspomaganie rozwoju percepcji wzrokowej. Ćwiczenia na materiale obrazkowym
b. Rozpoznawanie i czytanie sylab podobnych do siebie pod względem graficznym
c. Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu wyrazów dwusylabowych i trzysylabowych
d. Czytanie łańcuszków sylabowych e. Wprawki w czytaniu – ćwiczenia rozmaite
1.2. Zakres ćwiczeń doskonalących umiejętność opanowania sprawności w zakresie techniki i tempa czytania
a. Ćwiczenia w czytaniu wyrazów z poznanymi literami ułożonymi w kolejności alfabetycznej
b. Ćwiczenia w czytaniu zdań z poznanymi literami
c. Wprawki w czytaniu – szukanie takich samych sylab
1.3. Zakres ćwiczeń grafomotorycznych usprawniających koordynację ruchowo-wzrokową oraz sprawność manualną
1.4. Zakres ćwiczeń doskonalących umiejętność opanowania sprawności w zakresie nauki pisania liter drukowanych małych i wielkich (pismo biblioteczne)