
ZROZUMIEĆ SYGNAŁY SENSORYCZNE DZIECKA
- Wydawca: Harmonia
- Rok wydania: 2022
- Wydanie: II
- Ilość stron: 255
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788383090658
34,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 39,50 zł
Instrukcja do książki "Zrozumieć sygnały sensoryczne dziecka" autorstwa Angie Voss
Spis treści: stanowią listę sygnałów sensorycznych, które zostały omówiono w niniejszej książce.
Sygnały sensoryczne: Na każdej stronie zawarto opis jednego z sygnałów. Objawy sensoryczne ("sygnały, które wysyła dziecko") to wskazówka, dla ciebie, że prawdopodobnie trzeba dostosować bądź zmodyfikować (wzmocniź lub osłabić) informacje sensoryczne docierające do dziecka.
Porady: książka ta z założenia ma być przyjazna dla czytelnika, zatem nie zastanawiaj się zbyt długo nad każdym punktem. Jeśli u twojego dziecka pojawia się określony sygnał sensoryczny, sięgaj od razu do części Porady. Zaproponowane pomysły przynoszą korzyści wszystkim dzieciom i w żaden sposób nie mogą nikomu zaszkodzić.
Tagi: integracja sensoryczna ,
"Zrozumieć sygnały sensoryczne dziecka" autorstwa Angie Voss
Jak korzystać z tej ksiązki.
Stanie lub chodzenie w rzędzie wraz z grupą innych osób wywołuje u dziecka strach, agresję lub niepokój.
Lubi kalosze lub buty z wysoką cholewką.
Lubi stale nosić czapkę.
Nie lubi uczucia towarzyszacego dotykaniu metalu.
Nie lubi być fotografowane.
Unika pewnych faktur, na przykład koców, dywanów, pościeli, pluszaków.
Unika spotkań grupowych, takich jak przyjęcia czy wspólne zabawy.
Ma ochote na pikantne, słone lub kwaśne smaki.
Nieustannie chce, by je nosić lub przytulać.
Unika czułego dotyku lub stawia mu opór.
Preferuje mocny uścisk/przytulanie " na niedźwiedzia".
Wiatr wywołuje u niego strach.
Nie lubi uczucia dotykania papierowych ręczników lub papieru.
Nie lubi, gdy do uszu napływa mu woda.
Szybko i intensywnie zaciera ręce.
Boi sie kropel deszczu.
Unika i boi się prysznica.
Często rozpina i zapina zamki błyskawiczne.
Drobne zapięcia i zadrapania wywołują u niego nadmierną reakcję.
W trakcie posiłków trzeba mu często wycierać zabrudzone ręce.
W przedszkolu/szkole zachowuje sie poprawnie, w domu wyładowuje negatywne emocje.
Reaguje negatywnie na zapach odświeżaczy powietrza.
Nie lubi odgłosu kierunkowskazu w samochodzie.
Woli przebywać ze zwierzętami niż ludźmi.
Skarpety i szwy muszą być "w sam raz".
Mycie twarzy wywołuje u niego napięcie.
Nie chce chodzić boso po trawie, piasku czy nieznanej powierzchni.
Ze zbyt dużą siłą używa przedmiotów takich jak ołówek lub klamka.
Nieustannie stymuluje okolice oczu, na przykład szybko mruga lub rusza brwiami.
Zawsze trzyma ręce w kieszeniach.
Podczas zabawy krzywdzi inne osoby lub zwierzęta.
Chodząc, lubi zataczać koła.
Uwielbia wibracje.
Ciągle dotyka powierzchni lub przedmiotów, które je upokajają.
Nie potrafi zidentyfikować przedmioto jedynie za pomoca dotyku.
Lubi spiewać i mówić do siebie.
Nie reaguje na nauczanie techniką "ręka na ręce" (prowadzenie dłoni).
Wstrzymuje oddawanie moczu i kału oraz nie chce korzystać z toalety.
Unika wind i schodów ruchomych.
Utrata podparcia dla stóp wywołuje u niego strach.
Wącha własne i cudze włosy.
Nieustannie upuszcza zabawki.
W samochodzie szybko robi mu się niedobrze.
Unika odchylania głowy w tył.
Łatwo traci równowagę, wydaje się niezdarne.
Wącha nieznane mu osoby.
Jazda na rowerze jest dla niego trudna i wywołuje u niego strach.
Uwielbia gromadzić i kolekcjonowac przedmioty.
Boi się i unika schodów i/lub nierównych powierzchni.
Jest w ciągłym ruchu, nie potrafi usiedzieć spokojnie.
Jest mało elastyczne w kwestii preferowanych kolorów.
Lubi wydawac odgłosy, takie jak mruczenie lub mlaskanie.
Przepada za szybkim, wirującym lub intensywnym ruchem.
Nieustannie obraca sie wokół własnej osi i nie jest mu niedobrze.
Trzepocze rękami.
Nigdy nie chodzi spokojnie - zawsze podskakuje, przeskakuje, tupie.