WYWIERANIE WPŁYWU NA LUDZI PSYCHOLOGIA PERSWAZJI
- Wydawca: GWP
- Rok wydania: 2023
- Ilość stron: 544
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788374899925
131,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 149,00 zł
Wywieranie wpływu na ludzi Psychologia perswazji
Autor: Robert Cialdini
Nowa, zaktualizowana i rozszerzona wersja światowego bestsellera!
W najnowszym wydaniu Wywierania wpływu na ludzi, zaktualizowanym i wzbogaconym o wiele nowych treści, Robert B. Cialdini tłumaczy to w błyskotliwy, kompleksowy i niezwykle obrazowy sposób.
Kultowy bestseller został poszerzony o mnóstwo nowych badań, spostrzeżeń i przykładów. Wybitny ekspert w dziedzinie wywierania wpływu i perswazji wyjaśnia, kiedy i dlaczego ludzie mówią „tak”. Pokazuje także, jak korzystać z tej wiedzy w sytuacjach zarówno biznesowych, jak i codziennych w uczciwy, etyczny sposób. Przedstawia pozornie zawiłe mechanizmy w niezwykle jasnej i angażującej czytelnika formie. To prawdziwy majstersztyk dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć swoją skuteczność w biznesie oraz w relacjach.
W książce opisano siedem reguł wpływu społecznego. Wszyscy w jakimś stopniu stosujemy te reguły oraz podlegamy ich oddziaływaniu w codziennych interakcjach – nie zawsze o tym wiedząc. Zmienne i wciąż przyspieszające tempo współczesnego życia nierzadko uniemożliwia nam staranną analizę i podejmowanie przemyślanych decyzji. Niesamowity postęp technologiczny pociągnął za sobą także przyrost informacji, wiedzy i możliwości wyboru. Coraz częściej zdajemy się na automatyczne działanie i drogę na skróty. Dlatego tak ważne są zrozumienie mechanizmów wywierania wpływu oraz opanowanie umiejętności korzystania z nich i reagowania na różnego rodzaju nieuczciwe praktyki.
W książce coś dla siebie znajdą zarówno ci, którzy chcą wpływać na innych, jak i ci, którzy pragną zrozumieć, jak inni wpływają na nich.
Książka Roberta B. Cialdiniego stanowi rezultat prawie czterdziestu lat badań nad czynnikami, które oddziałują na ludzkie zachowania. Omówione w niej reguły perswazji należą do kanonu obowiązującego w ekonomii, psychologii czy marketingu. Autor zwraca uwagę na wykorzystywanie tych reguł w różnych celach, nie zawsze etycznych. Opisane przez niego techniki są fundamentalne dla zachowań człowieka i psychologii perswazji. Ta książka to obowiązkowa lektura dla przedstawicieli biznesu, jak również dla każdego, kto chce zrozumieć mechanizmy wywierania wpływu na decyzje podejmowane przez ludzi.
dr inż. Jacek Kotarbiński
Kotarbinski.com
Czy światowa biblia sprzedaży i zarządzania, którą przed laty opracował najwybitniejszy psycholog społeczny naszych czasów, może być jeszcze lepsza? Okazuje się, że może, jeśli jej autor uwzględni jedną z omówionych przez siebie najpotężniejszych reguł – społeczny dowód słuszności. W najnowszym wydaniu „Wywierania wpływu na ludzi” Robert B. Cialdini uaktualnił historie osób, które albo same zastosowały poszczególne techniki, albo doświadczyły ich zastosowania na sobie, i opatrzył to swoim komentarzem – komentarzem największego autorytetu w dziedzinie perswazji. Dzięki temu książka zyskała niezwykle praktyczny wymiar. Tak postępują najwięksi wirtuozi.
Jarosław Świątek
neuropsycholog, redaktor naczelny portalu Psychologia-spoleczna.pl, założyciel Szkoły Inteligencji Emocjonalnej
Robert B. Cialdini z właściwą sobie swadą, a zarazem dbając o naukową precyzję i rzetelność, oprowadza nas po świecie wpływu społecznego. Prezentuje zarówno klasyczne, jak i najnowsze teorie oraz badania empiryczne. Nie chce przy tym uczyć nas manipulowania innymi ludźmi. Chce, abyśmy potrafili rozpoznać manipulację i jednocześnie w uczciwy sposób, efektywnie wywierać wpływ na innych. Nie piszę: przeczytaj i sprawdź, czy mu się to udało. Ponieważ jestem pewien, że tak właśnie będzie, napiszę: przeczytaj i przekonaj się, że mu się to udało.
prof. dr hab. Dariusz Doliński
Uniwersytet SWPS
Wywieranie wpływu na ludzi Psychologia perswazji
Autor: Robert Cialdini
1. Narzędzia wpływu społecznego.
Rekwizyty (siły) handlowców.
2. Wzajemność.
Stara zasada rewanżowania się za otrzymane dobro.
3. Lubienie.
Przyjazny złodziej.
4. Społeczny dowód słuszności.
Prawda to my.
5. Autorytet.
Sterowana uległość.
6. Niedostępność.
Efekt niewielu.
7. Zaangażowanie i konsekwencja.
Straszaki umysłu.
8. Jedność.
My to współdzielone Ja.
9. Wpływ w mgnieniu oka.
Prymitywna uległość w erze automatyzacji.
Zespół policystycznych jajników to zaburzenie, które charakteryzuje się: nieregularnymi...
czytaj więcejZrozumienie mechanizmów odpowiedzialnych za krzepnięcie jest fundamentalne, aby móc...
czytaj więcej