TWOJE KOMPETENTNE DZIECKO DLACZEGO POWINNIŚMY TRAKTOWAĆ DZIECI POWAŻNIEJ?
- Wydawca: Mind
- Rok wydania: 2011
- Wydanie: I
- Ilość stron: 264
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788362445028
38,20 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 34,20 zł
Współcześni rodzice często czują się bezradni wobec swoich dzieci. Gubią się też w poradach wychowawczych które mają sprawić że ich pociechy staną się posłuszne i grzeczne. Jesper Juul europejski autorytet w dziedzinie wychowania twierdzi że dzieci wcale nie muszą być grzeczne. Powinny natomiast mieć zdrowe poczucie własnej wartości wierzyć w swoje siły i nawiązywać dobre relacje z innymi. Stopniowo powinny także uczyć się odpowiedzialności za siebie a w razie potrzeby także za innych.
SŁOWO WSTĘPNE DO POLSKIEGO WYDANIA
WPROWADZENIE
ROZDZIAŁ 1. WARTOŚCI RODZINNE
RODZINA JAKO STRUKTURA WŁADZY
DEFINICJE
METODY WYCHOWAWCZE
WIEK BUNTU
DOJRZEWANIE
BUNT NASTOLATKA
USTALANIE GRANIC
JEDNOMYŚLNOŚĆ
STANOWCZOŚĆ
KONSEKWENCJE
SPRAWIEDLIWOŚĆ
DEMOKRATYCZNE INTERLUDIUM
PROCES INTERAKCJI W RODZINIE
KONFLIKT
RÓWNOŚĆ
SZACUNEK I AKCEPTACJA
ŻĄDANIA
SPOŁECZNOŚĆ JEDNOSTEK O RÓWNEJ GODNOŚCI
ROZDZIAŁ 2. DZIECI WSPÓŁDZIAŁAJĄ!
PODSTAWOWY KONFLIKT
WSPÓŁDZIAŁANIE
INTEGRALNOŚĆ
KONFLIKT POMIĘDZY INTEGRALNOŚCIĄ A WSPÓŁDZIAŁANIEM
OBJAWY PSYCHOSOMATYCZNE
ZACHOWANIA DESTRUKCYJNE I AUTODESTRUKCYJNE
ROZDZIAŁ 3. POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI A WIARA W SIEBIE
DEFINICJE
,,PATRZ NA MNIE, MAMO!” − POTRZEBA BYCIA DOSTRZEŻONYM
DOSTRZEGANIE I OCENA
DAWANIE DZIECIOM POCZUCIA WARTOŚCI
NIEWIDZIALNE DZIECI
DLACZEGO DZIECI STAJĄ SIĘ NIEWIDZIALNE?
OD NIEWIDZIALNEGO DO WIDZIALNEGO
PRZEMOC TO PRZEMOC
POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI U DOROSŁYCH
ROZDZIAŁ 4. ODPOWIEDZIALNOŚĆ I WŁADZA
DEFINICJE
NAJTRUDNIEJSZY PIERWSZY KROK
ODPOWIEDZIALNOŚĆ I WŁADZA RODZICIELSKA
OSOBISTA ODPOWIEDZIALNOŚĆ DZIECKA
JĘZYK OSOBISTY
ODPOWIEDZIALNY, ALE NIE SAM
ODPOWIEDZIALNOŚĆ A USŁUGIWANIE
ROZDZIAŁ 5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA U DZIECI ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRAKTYCZNA
PRZEROST ODPOWIEDZIALNOŚCI U DZIECI
SAM ZE SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
WŁADZA RODZICIELSKA
INTERAKCJA
ODPOWIEDZIALNE UŻYCIE WŁADZY RODZICIELSKIEJ
ROZDZIAŁ 6. GRANICE
WYJŚCIE Z ROLI
WYZNACZANIE GRANIC
GDY WYZNACZANIE GRANIC IDZIE W ZŁĄ STRONĘ
GRANICE SPOŁECZNE
GRANICE SPOŁECZNE I STARSZE DZIECI
ROZDZIAŁ 7. NASTOLATEK W RODZINIE
ZA PÓŹNO NA WYCHOWYWANIE
POCZUCIE STRATY U RODZICÓW
WZAJEMNE RELACJE RODZICÓW
KTO DECYDUJE?
O KROK OD ZWYCIĘSTWA
ROZDZIAŁ 8. RODZICE
RÓŻNICE
KIEROWANIE ZESPOŁOWE
PARTNERSTWO A RODZICIELSTWO
WZAJEMNOŚĆ OZNACZA SZACUNEK