PSYCHOLOGIA KLUCZOWE KONCEPCJE TOM 2 MOTYWACJA I UCZENIE SIĘ
- Wydawca: PWN
- Rok wydania: 2017
- Wydanie: I
- Ilość stron: 296
- Oprawa: twarda
- ISBN: 9788301195601
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 34,00 zł
"Psychologia Kluczowe koncepcje Tom 2 Motywacja i uczenie się" autorstwa Vivian McCann, Robert Johnson, Philip Zimbardo
W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania:
Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania.
Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
"Psychologia Kluczowe koncepcje Tom 2 Motywacja i uczenie się" autorstwa Vivian McCann, Robert Johnson, Philip Zimbardo
Wstęp do wydania polskiego
Do Studenta
Nowości tego wydania
Podziękowania
O Autorach
1. Motywacja i emocje
Co nas motywuje?
1.1. Dlaczego ludzie pracują: teoria McClellanda
1.2. Motywacja – niespodziewane skutki nagrody
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii
Jak określamy nasze motywacyjne priorytety?
1.3. Teoria instynktów, teoria popędów i psychodynamiczna teoria Freuda
1.4. Humanistyczna teoria Maslowa
Zagadnienie psychologiczne Ustalenie, co motywuje innych ludzi
Gdzie w hierarchię potrzeb wpasować głód i seks?
1.5. Głód: popęd homeostatyczny i motyw psychologiczny
1.6. Siła woli, rzepa i ciastka czekoladowe
1.7. Motywacja seksualna: pragnienie, bez którego da się żyć
1.8. Seks, głód i hierarchia potrzeb
Zagadnienie psychologiczne Zagadnienie orientacji seksualnej
Jak motywują nas emocje?
1.9. Jak emocje wiążą się z motywacją?
Zagadnienie psychologiczne Różnice emocjonalne między mężczyznami a kobietami zależą od biologii i kultury
Jakie procesy sterują naszymi emocjami?
1.10. Mózgowe podłoże emocji
1.11. Pobudzenie, poziom wykonania i odwrócone U
1.12. Psychologiczne teorie emocji: wyjaśnienie kilku dotychczas nierozstrzygniętych zagadnień
1.13. W jakim stopniu kontrolujemy własne emocje?
Zagadnienie psychologiczne Wykrywanie kłamstw
Włącz myślenie krytyczne Czy „wykrywacze kłamstw” rzeczywiście wykrywają kłamstwa?
Podsumowanie rozdziału
2. Uczenie się i wychowanie
Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowanie klasyczne?
2.1. Podstawy warunkowania klasycznego
2.2. Zastosowania warunkowania klasycznego
Zagadnienie psychologiczne Awersja do smaków a chemioterapia
Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego?
2.3. Radykalny behawioryzm Skinnera
2.4. Siła wzmocnienia
2.5. Problem kary
2.6. Lista sposobów modyfikowania zachowania sprawczego
2.7. Porównanie warunkowania sprawczego i klasycznego
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii
Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?
2.8. Uczenie się przez wgląd: Köhler z szympansami na Wyspach Kanaryjskich
2.9. Mapy poznawcze: Tolman odkrywa, co jest w umyśle szczura
2.10. Uczenie się przez obserwację: wyzwanie rzucone behawioryzmowi przez Bandurę
2.11. Mechanizmy mózgowe, uczenie się i uczenie się poznawcze „wyższego rzędu”
Zagadnienie psychologiczne Lęk pred lataniem – ponowne spotkanie
Włącz myślenie krytyczne Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”?
Podsumowanie rozdziału
3. Pamięć
Jaka jest natura pamięci?
3.1. Pamięć jest konstruowana i rekonstruowana
Zagadnienie psychologiczne Czy chciałbyś mieć pamięć „fotograficzną”?
W jaki sposób powstają wspomnienia?
3.2. Pierwszy magazyn: pamięć sensoryczna
3.3. Drugi magazyn: pamięć operacyjna
3.4. Trzeci magazyn: pamięć długotrwała
Zagadnienie psychologiczne Wspomnienia fleszowe: gdzie byłeś, kiedy
W jaki sposób wydobywamy wspomnienia?
3.5. Pamięć utajona i pamięć jawna
Zagadnienie psychologiczne Na końcu języka
Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?
3.6. Grzechy pominięcia
3.7. Grzechy włączania
3.8. Usprawnienie pamięci za pomocą mnemotechnik
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie pschologii do uczenia się psychologii
Włącz myślenie krytyczne Kontrowersja dotycząca odzyskanych wspomnień
Podsumowanie rozdziału
Słownik pojęć
Bibliografia
Indeks nazwisk
Źródła rycin
Źródeł zdjęć