KINO FILM PSYCHOLOGIA
- Wydawca: Wydawnictwo Edukacyjne
- Rok wydania: 2017
- Wydanie: I
- Ilość stron: 319
- Oprawa: miękka
- ISBN: 978-83-63590-96-3
39,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 37,70 zł
Kino film psychologia
Redakcja: Agnieszka Ogonowska
To kolejna publikacja w serii "Psychologia stosowana". Artykuły zgromadzone w tej książce są przykładem analiz relacji między: filmem a jego odbiorcą, samym filmem (np. analiza dzieła filmowego z wykorzystaniem teorii psychologicznej), a także filmem a jego autorem.
Psychologia w filmie, filmy psychologiczne, metody psychologiczne do analizy i interpretacji przekazów audiowizualnych, wykorzystanie filmu w edukacji psychologicznej czy w badaniach dotyczących np. funkcjonowania procesów poznawczych człowieka. Współczesne przykłady ukazujące relacje między X muzą i jedną z wiodących nauk społecznych można by mnożyć.
(...)
Film intrygował, ciekawił, uruchamiał w widzach emocje i przyciągał od zawsze przedstawicieli różnych grup społecznych. To właśnie oni – ulegając magii kina – przenosili się mentalnie w całkowicie nowy wymiar odczuwania rzeczywistości, a swoją obecnością i zainteresowaniem motywowali twórców do rozwijania „języka” i innych środków technicznych, by uzyskać coraz to lepszy efekt realności. Voyeuryzm, termin przeniesiony w obręb refleksji filmoznawczej z terenu psychoanalizy i seksuologii, stał się podstawową zasadą ustanawiającą skopofiliczną relację między obrazem filmowym a jego odbiorcą. Kino z kolei stało się przestrzenią praktyk kulturowych, w których zarówno wspomniane już pojęcie voyeuryzmu, jak i ekshibicjonizm zostały uwolnione od swoich pierwotnych, parafilnych denotacji i dookreślone przymiotnikiem „filmowy”. Odtąd będą opisywać istotę kina i komunikacji audiowizualnej opartych na relacji między widzem (voyeurem) a rzeczywistością przedstawioną na ekranie.
Agnieszka Ogonowska ze wstępu do książki Kino, film, psychologia.
Kino film psychologia
Redakcja: Agnieszka Ogonowska
1. Psychoanaliza i psychologizm w filmie.
2. Autor i jego dzieło.
3. W kręgu praktyk odbiorczych.
4. Wykorzystanie filmu w praktyce edukacyjnej.