• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-9788301239213_27135_150x190

DYDAKTYKA I JEJ PARADYGMATY RÓŻNORODNE ŚWIATY SZKOŁY

  • Wydawca: PWN
  • Rok wydania: 2024
  • Ilość stron: 420
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 9788301239213
79,00 zł
69,52 zł 79 69.52 PLN 1
Bezpłatna dostawa przy zakupach
powyżej 300zł
Najniższa cena z 30 dni: 69,52 zł

Opis

Dydaktyka i jej paradygmaty to rozwinięcie i uszczegółowienie sposobu myślenia o dydaktyce ogólnej jako dyscyplinie naukowej, który został zaproponowany w książce Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce (PWN 2018). Dorota Klus-Stańska utworzyła w niej rodzaj mapy współistniejących paradygmatów dydaktycznych, których założenia prowadzą do odmiennego pojmowania procesów uczenia się i nauczania, a w konsekwencji także innych powiązanych z nimi zjawisk i fenomenów edukacyjnych. Wskazane przez nią trzy wewnętrznie zróżnicowane paradygmaty: obiektywistyczny, interpretatywno-konstruktywistyczny oraz transformatywny, stały się kanwą, na której autorki rozdziałów proponowanej obecnie książki podjęły próbę rozpoznania „na nowo” założeń rządzących ustaleniami i badaniami dydaktycznymi w określonych obszarach, rozwijając też kluczowe zagadnienia słabiej eksponowane lub pomijane przez dominującą w Polsce dydaktykę akademicką.
Otwarcie debaty nad takimi związanymi z kształceniem kwestiami jak między innymi: wiedza ucznia, komunikacja, czas, przestrzeń itd. przy jednoczesnej zwielokrotnionej paradygmatycznie analizie wątków znanych, ale powszechnie prezentowanych jednostronnie, poszerza refleksję nad uczeniem się i nauczaniem, dając możliwość nowego ich rozumienia.
Książka kierowana jest zarówno do studentów pedagogiki i wszystkich kierunków nauczycielskich, jak i do kadry uniwersyteckiej zajmującej się naukowo zagadnieniami kształcenia. Utworzenie mapy paradygmatów może służyć nie tylko rozpoznaniu tych, które nie są nam znane, ale przede wszystkim umożliwia rekonstrukcję własnych założeń i dotarcie do tych przyjmowanych nieświadomie i bezrefleksyjnie. Otwiera to krytyczną świadomość wobec swojej dotychczas przyjmowanej „odruchowej” interpretacji świata edukacji, ale też stwarza możliwość dokonania wyboru i ewentualnej zmiany. Osadzenie dydaktyki w perspektywie paradygmatycznej pozwala nie tylko zauważyć radykalnie odmienne wyjaśnienia i koncepcje, ale przede wszystkim daje wgląd w rządzące nami z ukrycia założenia, które nieuchronnie kształtują myślenie o uczeniu się w warunkach instytucjonalnych, definiują sposoby ich badawczego poznawania, a także zamykają możliwości dostrzeżenia zjawisk i problemów, które nie mieszczą się w schemacie obowiązującego paradygmatu. Z tekstu

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

PRODUKTY POWIĄZANE

69,00 zł
62,10 zł
Najniższa cena z 30 dni: 62,10 zł

POLECAMY

36,00 zł
32,40 zł
Najniższa cena z 30 dni: 36,00 zł
49,90 zł
44,91 zł
Najniższa cena z 30 dni: 49,90 zł
48,00 zł
43,20 zł
Najniższa cena z 30 dni: 48,00 zł
39,90 zł
35,91 zł
Najniższa cena z 30 dni: 39,90 zł
16,92 zł
Najniższa cena z 30 dni: 16,92 zł
89,90 zł
80,91 zł
Najniższa cena z 30 dni: 89,90 zł
37,00 zł
33,30 zł
Najniższa cena z 30 dni: 37,00 zł
58,30 zł
52,47 zł
Najniższa cena z 30 dni: 58,30 zł
49,90 zł
44,91 zł
Najniższa cena z 30 dni: 49,90 zł
37,80 zł
34,02 zł
Najniższa cena z 30 dni: 37,80 zł
79,00 zł
71,10 zł
Najniższa cena z 30 dni: 79,00 zł
59,00 zł
53,10 zł
Najniższa cena z 30 dni: 59,00 zł
65,00 zł
58,50 zł
Najniższa cena z 30 dni: 65,00 zł
50,00 zł
45,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 50,00 zł
49,00 zł
44,10 zł
Najniższa cena z 30 dni: 49,00 zł
139,00 zł
122,32 zł
Najniższa cena z 30 dni: 122,32 zł