
DIAGNOSTYKA I METODYKA PSYCHOPEDAGOGICZNA W WARUNKACH WIELOKULTUROWOŚCI
- Wydawca: Żak
- Rok wydania: 2014
- Wydanie: I
- Ilość stron: 244
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788362015870
32,40 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 32,40 zł
Diagnostyka i metodyka psychopedagogiczna w warunkach wielokulturowości to zbiorowa monografia, która szczególnie trafnie wpisuje się we współczesny świat z nieodłącznym obrazem wielokulturowości i metaforą życia człowieka ukazanego jako wędrówka.
Jak przyznali redaktorzy naukowi: Prezentowana publikacja ma na celu przybliżenie czytelnikom aktualnych wyzwań i problemów charakterystycznych dla społeczeństw wielokulturowych. Dodatkowym zamierzeniem jest przedstawienie propozycji modelowych rozwiązań w pracy edukacyjnej, opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej.
Problematyka pracy dotyczy procesu diagnozowania w warunkach między- i wielokulturowości, instytucji szkoły w społeczeństwie wielokulturowym, pracy z jednostkami niedostosowanymi społecznie w warunkach wielokulturowości, a także jest prezentacją warsztatów kierowanych do różnych grup odbiorców kształtujących postawę otwartą wobec wielokulturowości.
Książka jest przeznaczona dla pedagogów, socjologów, edukatorów, metodyków oraz badaczy kultury pracujących w obszarach wielokulturowości.
Diagnostyka i metodyka psychopedagogiczna w warunkach wielokulturowości to tom, w którym w szerokim kontekście kulturowym przeanalizowano pedagogiczne praxis. Zamierzeniem autorów było przybliżenie efektów własnych badań, przemyśleń i analiz teoretycznych. Jeżeli udało się pobudzić czytelników (zwłaszcza pedagogów, edukatorów czy terapeutów) do refleksji nad miejscem jednostki w wielokulturowym społeczeństwie czy własnym warsztatem pracy, to cel niniejszej publikacji został osiągnięty
Wstęp
ROZDZIAŁ I. KONTEKSTY DIAGNOSTYCZNE
Globalna różnorodność „rodzin światowych” oraz kierunki ich postrzegania
Diagnoza psychopedagogiczna w warunkach między- i wielokulturowości
Kompetencje do komunikacji międzykulturowej wśród studentów kierunku
pielęgniarstwo — rzeczywistość czy iluzja?
Ojcostwo w doświadczeniu międzypokoleniowym. Analiza przypadków
Poczucie koherencji młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym doświadczającej migracji rodzica
ROZDZIAŁ II. KONTEKSTY EDUKACYJNE
Nauczyciel kreatorem wielokulturowego społeczeństwa jutra
Zmierzyć się z kulturą. Uczniowie cudzoziemscy w przestrzeni szkoły — doniesienie z badań
Wielokulturowe lekcje w gimnazjum na pograniczu kulturowym — na przykładzie szkół w województwie podlaskim
Wymiary przygotowania zawodowego nauczyciela i jego kompetencji w zakresie organizacji edukacji międzykulturowej w szkole
ROZDZIAŁ III. KONTEKSTY RESOCJALIZACYJNE
Kompetencje międzykulturowe w pracy profilaktyczno-resocjalizacyjnej
Złe dzielnice. Pedagogika miejsca w pracy profilaktyczno-resocjalizacyjnej
Wybrane aspekty diagnostyczne w praktyce resocjalizacyjnej
Kształcenie kompetencji międzykulturowych kadry instytucji penitencjarnych w Polsce — kontekst pracy z obcokrajowcami przebywającymi w izolacji więziennej
ROZDZIAŁ IV. KONTEKSTY METODYCZNE
O potrzebie uświadamiania studentom pedagogiki ich roli i zadań wobec grup mniejszościowych
Obcy, Inny, Swój — o budowaniu mostów na pograniczu kultur — warsztat z edukacji międzykulturowej
Edukacja międzykulturowa w młodszym wieku szkolnym. Relacja z warsztatów uwrażliwiających na odmienność
Innowacyjne formy pracy w edukacji międzykulturowej
Noty o autorach