KOMUNIKOWANIE INTERPERSONALNE W PIELĘGNIARSTWIE.
- Wydawca: PZWL
- Rok wydania: 2023
- Wydanie: I
- Ilość stron: 290
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788320052954
104,72 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 19,00 zł
Rozmowa z chorym to jedno z najtrudniejszych zadań, przed jakim stają lekarze, pielęgniarki i bliscy osób chorych. Współczesna pielęgniarka nie może być prawdziwą profesjonalistką bez zdolności właściwego przekazywania swojej wiedzy i bez dobrej umiejętności odpowiedniej interpretacji wiadomości przekazywanych jej przez pacjenta. Niewiele jest jednak publikacji, które całościowo ujmują komunikację w praktyce pielęgniarskiej.
Nawiązanie kontaktu z osobą chorą nie jest łatwe, dlatego sprawnego komunikowania powinno się nauczać już w podczas studiów. Znajomość komunikacji werbalnej i niewerbalnej pozwala pielęgniarce lepiej zrozumieć pacjenta i jego potrzeby, pacjent zaś ma zagwarantowane poczucie bezpieczeństwa i nie odczuwa negatywnych emocji wynikających z poczucia niezrozumienia.
W książce, stworzonej przez zespół złożony z lekarzy, pielęgniarek, psychologów, logopedów i filozofów, przystępnie przedstawiono sposoby komunikowania w pielęgniarstwie.
1. SPOTKANIE - KOMUNIKACJA - DIALOG. WARUNKI WSTĘPNE.
2. PODSTAWY TEORETYCZNE PROCESU KOMUNIKOWANIA.
3. KOMUNIKOWANIE SIĘ W PIELĘGNIARSTWIE - ZASADY OGÓLNE.
4. SPECYFICZNE PROBLEMY KOMUNIKOWANIA SIĘ Z OSOBAMI W RÓŻNYCH STANACH CHOROBOWYCH.
5. KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W PROMOCJI ZDROWIA.
6. ETYCZNE I PRAWNE ASPEKTY KOMUNIKOWANIA SIĘ PIELĘGNIARKI.
7. KOMUNIKOWANIE W DZIAŁALNOŚCI BADAWCZEJ I NAUKOWEJ.